بازگشت حجاج به کشور در قالب 301 کاروان
کد خبر: 4071318
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

بازگشت حجاج به کشور در قالب 301 کاروان

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 اعلام کرد: 141 کاروان مدینه بعد از فرودگاه این شهر و 160 کاروان مدینه قبل از فرودگاه جده به کشور باز می‌گردند.

بازگشت حجاج به کشور در قالب 301 کاروان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، کامران اکبری مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 اعلام کرد: انتقال زائران به مدینه و فرودگاه جده با هماهنگی‌های انجام شده به صورت روان و طبق برنامه ادامه دارد.

اکبری اظهار کرد: از شامگاه 26  تیرماه پروازها از فرودگاه مدینه به سمت ایران آغاز می‌شود و نخستین پروازها به مقصد سه شهر بندرعباس، مشهد و تهران خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه جده به مقصد کشورمان از 23 تیرماه آغاز شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده زائران حج امسال با 93 پرواز از فرود گاه جده و 70 پرواز از فرودگاه مدینه به کشور بازخواهند گشت.

وی از زائران خواست تا بارهای خود را در قالب دو ساک با وزن مشخص هر کدام 20 کیلوگرم آماده کنند و از تهیه بار خارج از استاندارد که موجب بروز مشکلاتی برای کاروان و شخص زائر خواهد شد، بپرهیزند.

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 ابراز امیدواری کرد که پروازهای دو فرودگاه جده و مدینه به ترتیب پایان شب ششم و هفتم مردادماه به اتمام برسد و تمامی زائران به کشور منتقل شوند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل نحوه و زمان تحویل بار و انتقال زائران به فرودگاه جده به مدیران کاروان‌ها ابلاغ شده است، افزود: حدود 17 هزار و 200 زائر مدینه بعد از فرودگاه این شهر راهی ایران خواهند شد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان و دست‌اندرکاران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتقال حجاج به سرزمین وحی ابراز امیدواری کرد که عملیات برگشت نیز به خوبی انجام شود.

انتهای پیام
captcha