انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان مؤسسه پارس و دانشگاه ساپیینزا
کد خبر: 4071594
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان مؤسسه پارس و دانشگاه ساپیینزا

با هماهنگی و پیگیری رایزنی فرهنگی سفارت جمهور اسلامی ایران در ایتالیا، تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس و دانشگاه «ساپیینزا» شهر رم منعقد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، این تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی و علمی، روز جمع، ۲۴ تیرماه، با امضاء پروفسور جورجو پیراس، رئیس دپارتمان مطالعات جهان باستان دانشگاه ساپیینزا در شهر رم و پروفسور محمود گلابچی رئیس مؤسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس منعقد شد.

پشتیبانی مؤسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس از برگزاری دوره آموزشی زبان فارسی، در برنامه درسی دوره تخصصی میراث فرهنگی شرق نزدیک و میانه و آفریقا در دپارتمان مطالعات جهان باستان دانشگاه ساپیینزا در شهر رم از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

تبادل استاد و دانشجو، گسترش طرح‌های مشترک تحقیقاتی در حوزه میراث فرهنگی ایران، برپایی همایش و کارگاه‌های آموزشی معرفی زبان فارسی و فرهنگ ایرانی تحت برنامه‌های دوره تخصصی میراث فرهنگی شرق نزدیک و میانه و آفریقا در دپارتمان مطالعات جهان باستان دانشگاه ساپیینزا و اعطاء فرصت‌های مطالعاتی متقابل از دیگز مفاد این تفاهم نامه است.

پیرو توافق رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و دپارتمان مطالعات جهان باستان دانشگاه ساپیینزا در شهر رم، رایزنی فرهنگی از برگزاری دوره آموزشی زبان فارسی، در برنامه درسی دوره تخصصی میراث فرهنگی شرق نزدیک و میانه و آفریقا در این دپارتمان پشتیبانی می‌کند.

زمینه انعقاد این تفاهم‌نامه در جریان پنجمین دور گفت‌وگوهای بینافرهنگی ایران و ایتالیا فراهم آمد که اسفندماه ۱۴۰۰ به همت رایزنی فرهنگی برگزار شد.

پس از شناسایی و انتخاب مؤسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس به این منظور، طراحی ساختار هم‌افزایی و هم‌پوشانی‌ها در این خصوص توسط رایزنی فرهنگی انجام یافت و در نهایت با هماهنگی و پیگیری رایزنی فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha