دیوان وقف شیعی حمله ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد
کد خبر: 4072485
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵

دیوان وقف شیعی حمله ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد

دیوان وقف شیعی عراق در بیانیه‌ای حمله ترکیه به شهر دهوک در شمال این کشور را که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم شد، محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ دیوان وقف شیعی عراق حمله ترکیه  به یک تفرجگاه تابستانی در شهر دهوک را که تعدادی زخمی و کشته برجای گذاشت، محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی دیوان وقف شیعی عراق منتشر شده و نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار گرفته است، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ ۗ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَاناً فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ ۖ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُوراً
صدق الله العلي العظيم

ریاست وقف شیعی با نگرانی شدید پیامدهای حمله در استان دهوک را دنبال کرده و آن حمله شنیع را که منجر به شهادت و مجروح شدن مردم عراق عزیز شد، به شدت محکوم می‌کند.

در عین حال اوقاف شیعیان صمیمانه‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های شهدا تقدیم می‌کند و برای آن‌ها طلب مغفرت و برای خانواده‌هایشان صبر و شکیبایی و برای مجروحان، شفای عاجل و فوری مسئلت می‌نماید.

در عین حال، این نهاد، این حادثه جنایتکارانه را به شدت محکوم کرده و از دولت عراق می‌خواهد تا اقدامات خود را برای پی بردن به ابعاد آن انجام دهد و تمام ابزارهای دیپلماتیک را در این زمینه به کار گیرد و اقدامات لازم برای اعمال مجازات عادلانه عاملان و اتخاذ تمام تدابیر قانونی برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه‌ و فاجعه غم‌انگیزی علیه مردم عراق انجام شود.

یک منبع امنیتی عراقی از کشته و مجروح شدن چندین نفر در نتیجه گلوله باران تفرجگاه برخ در دهوک از سوی ترکیه خبر داد.

این منبع گفته است که تفریحگاه ​​برخ در منطقه زاخو هدف حملات توپخانه‌ای ترکیه قرار گرفت که در نتیجه آن 9 تن کشته و 23 تن زخمی شدند.

این حمله بخشی از عملیات جاری ترکیه در شمال عراق علیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است که آنکارا آن را یک گروه تروریستی می‌داند.

انتهای پیام
captcha