اقامه نماز جمعه مسجدالاقصی با حضور ده‌ها هزار فلسطینی
کد خبر: 4072528
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

اقامه نماز جمعه مسجدالاقصی با حضور ده‌ها هزار فلسطینی

هزاران فلسطینی در پی فراخوان‌ها برای حضور گسترده در مسجد الاقصی، نماز صبح و نماز جمعه را در این مسجد اقامه کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین آنلاین، ده‌ها هزار فلسطینی امروز در پاسخ به فراخوان حضور در مسجد الاقصی با شعار «بیت المقدس منشور امت است» نماز جمعه را اقامه کردند.

منابع محلی اعلام کردند که صحن‌های مسجد الاقصی از صبح شاهد حضور هزاران نمازگزار در میان حضور شدید نیروهای اشغالگر در ورودی‌های این مسجد و دروازه‌های شهر قدیم قدس بود.

این منابع اعلام کردند که نیروهای اشغالگر شهر یک جوان را دستگیر کردند و او را در منطقه باب العمود مورد بازرسی قرار دادند. اداره اوقاف اسلامی بیت المقدس تخمین زد که حدود 50 هزار نمازگزار نماز جمعه را در محوطه مسجد الاقصی اقامه کردند.

از سوی دیگر صدها نمازگزار امروز در مسجد مبارک الاقصی به اقامه نماز صبح پرداختند و از ساعات اولیه سحر در این مسجد حاضر شدند.

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی امروز جمعه در صحن‌های مسجد مبارک الاقصی و نمازخانه‌های سرپوشیده آن نماز صبح را اقامه کردند. خانواده‌های فلسطینی از جمله زنان و کودکان که از مناطق مختلف به مسجد آمده بودند در نماز صبح شرکت کردند. فراخوان‌ها  با شعار «بیت المقدس منشور امت است» انجام شد.

در این فراخوان‌ها بر لزوم مشارکت گسترده در اقامه نماز صبح و جمعه در مسجدالاقصی تاکید شده و از مردم بیت المقدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی خواسته شده تا به الاقصی سفر کرده و حضور خود را در آنجا افزایش دهند. 

جنبش حماس نیز به نوبه خود از توده‌های مردم فلسطین در تمام نقاط سرزمین اشغالی دعوت کرد تا با حضور در الاقصی به طور گسترده در نماز صبح و نماز جمعه شرکت کنند و این مسجد را در برابر خطر یهودی‌سازی و در مقابل تروریسم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست حمایت کنند.

حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی با تأیید اینکه بیت المقدس و الاقصی کانون درگیری با دشمن صهیونیستی هستند، خاطرنشان کرد: مسئولیت دفاع و محافظت از آنها در برابر خطر یهودی سازی و تفرقه بر عهده کل امت اسلامی است.

این جنبش از فداکاری‌ها و دلاوری‌های مردم در بیت‌المقدس و سراسر فلسطین در مبارزه مستمر با اشغالگران قدردانی کرد و خواستار ادامه این مسیر شد. 

اقامه نماز جمعه مسجد الاقصی با حضور دهها هزار فلسطینی

اقامه نماز جمعه مسجد الاقصی با حضور دهها هزار فلسطینی

اقامه نماز جمعه مسجد الاقصی با حضور دهها هزار فلسطینی

انتهای پیام
captcha