مخالفت اسرائیل با درخواست شاه اردن برای ارسال قرآن به مسجدالأقصی
کد خبر: 4074030
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

مخالفت اسرائیل با درخواست شاه اردن برای ارسال قرآن به مسجدالأقصی

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی از مخالفت «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر اسرائیل با درخواست «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن مبنی بر ارسال نسخه‌هایی از قرآن به مسجدالأقصی خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربی الجدید، شبکه تلویزیونی اسرائیلی «کان» شامگاه چهارشنبه، 5 مردادماه، گزارش داد که لاپید در دیدار با پادشاه اردن که در کاخ «الحسینیه» واقع در شهر «امان»، پایتخت اردن صورت گرفت، درخواست ملک عبدالله برای ارسال نسخه‌هایی از قرآن به مسجدالاقصی را رد کرد.

این در حالی است که نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز یک سال پیش در دیدار محرمانه با «ملک عبدالله»، به شدت با درخواست اردن برای ارسال نسخه‌هایی از قرآن به مسجدالاقصی مخالفت کرده است.

براساس گزارش این شبکه صهیونیستی، لاپید به پادشاه اردن ابلاغ کرد که در موضع مخالف اسرائیل نسبت به این درخواست‌های مکرر تغییری صورت نگرفته است.

این شبکه عنوان کرد که اسرائیل از پیامدهای سیاسی ناشی از اجازه دادن به اردن برای آوردن نسخه‌هایی از قرآن کریم به مسجدالاقصی هراس دارد.

شبکه کان افزود که لاپید می‌ترسد موضع اسرائیل در این مورد، به‌ویژه در آستانه انتخابات زودهنگام که در اوایل نوامبر(آبان‌ماه) در اراضی اشغالی فلسطین برگزار می‌شود، تغییر کند.

«ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن دیروز چهارشنبه در کاخ «الحسینیه» شهر امّان با «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر پادشاهی اردن با صدور بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد که ملک عبدالله در این دیدار بر ضرورت ایجاد چشم‌انداز سیاسی برای تحقق صلح عادلانه بر اساس راهکار دو دولتی و تامین امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرده است. شاه اردن همچنین افزود که فلسطینی‌ها باید بخشی از پروژه‌های اقتصادی منطقه‌‌ای باشند.

پادشاه اردن همچنین خواستار حفظ آرامش نسبی حاکم شده و احترام به وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن شد.

انتهای پیام
captcha