واکنش گروه‌های مقاومت به سوءقصد علیه معاون نخست‌وزیر اسبق فلسطین
کد خبر: 4072650
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

واکنش گروه‌های مقاومت به سوءقصد علیه معاون نخست‌وزیر اسبق فلسطین

سوءقصد مسلحانه به جان ناصرالدین الشاعر، معاون نخست‌وزیر اسبق فلسطین و از چهره‌های سرشناس ملی و علمی فلسطینی با محکومیت گسترده‌ای از سوی گروه‌های مقاومت همراه بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، الشاعر از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و برای مداوا به بیمارستان رفیدیا منتقل شد.

افراد مسلح شامگاه جمعه، 31 تیر از داخل خودرویی که در مقابل خودروی الشاعر توقف کرده بود به او شلیک کردند و وی را با حدود 6 گلوله از ناحیه پا مجروح کردند.

نواف العامر، روزنامه‌نگار فلسطینی که همراه وی بوده است در شرح ماجرا گفت: پس از شرکت در یک مراسم اجتماعی دو مرد مسلح را در نقطه‌ای در منطقه کفر قیلیل نابلس راه را بر ما بستند. یکی از افراد مسلح می‌خواست به زور درب خودرو را باز کند، به نظر می‌رسد که آن‌ها تلاش داشتند که الشاعر را بربایند؛ بنابراین در را بستم، به همین دلیل به دکتر ناصر تیراندازی و به پای او شلیک کردند و ما حرکت کردیم، سپس دوباره ماشین را دنبال کردند و چندین بار به خودرو شلیک کردند و دکتر ناصرالدین الشاعر را با چندین گلوله مجروح کردند. به گفته العامر، در محل سوءقصد یک دوربین امنیتی تشکیلات خودگردان نیز وجود داشت.

در پی اتفاقات اخیر در صحن دانشگاه النجاح که در آن الشاعر از سوی حراست دانشگاه مورد تعرض قرار گرفت، مقرر شد کمیته تحقیق و تفحص تشکیل شود و نتیجه تحقیقات منجر به برکناری مدیر حراست النجاه از سمت خود، خاتمه خدمت 6 نفر از کارکنان حراست دانشگاه که مشارکت آن‌ها در خشونت ثابت شده و ارجاع برخی از دانشجویان به کمیته انضباطی دانشگاه شد.

در نتیجه حوادث دانشگاه نجاح، الشاعر مورد تهدید افراد نقاب‌دار قرار گرفت و خانه خود و خانه برادرش در نابلس مورد تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت.

واکنش گروه‌های فلسطینی به ترور ناموفق ناصرالدین شاعر

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگوی تلفنی با الشاعر، تأکید کرد: این جنایت خطرناک به هیچ وجه در اخلاق ملی فلسطینیان جایی ندارد و تنها به نفع دشمن صهیونیستی و حامیان آن است که قصد برهم زدن وحدت ملی فلسطینیان را دارند.

هنیه تشکیلات خودگردان و محمود عباس رئیس آن را به آغاز تحقیقات فوری برای شناسایی و مجازات عاملان این جنایت فراخواند و گفت: این جنایت خشم همه فلسطینیان را به همراه داشته است.

از سوی دیگر، عزیز دویک رئیس مجلس قانون‌گذاری فلسطین هم بیان کرد: ترور الشاعر یک جنایت تمام و کمال است که پشت آن افرادی هستند که نمی‌خواهند ملت فلسطین آرامش و امنیت داشته باشد و از بند اشغالگری رهایی یابد.

حسن خریشه، نماینده فلسطینی هم این ترور را اقدامی بزدلانه و ناجوانمردانه خواند و گفت: خواستار شناسایی عاملان این جنایت نیستیم، چرا که آن‌ها هم برای ما و هم برای تشکیلات خودگردان کاملاً شناخته شده هستند و این اولین بار نیست که قصد ترور یک شخصیت ملی فلسطینی را دارند.

وی گفت: صرف محکومیت هیچ فایده‌ای ندارد بلکه باید راهکاری جدی و قاطعانه برای مقابله با این جنایات اندیشیده شود.

طارق عزالدین، سخنگوی جهاد اسلامی هم بیان کرد: تکرار سوءقصد به جان شخصیت‌های ملی و علمی و فعالان فلسطینی، اقدامی تروریستی و تخطی از تمامی خطوط قرمز است که مسئولیت کامل آن متوجه تشکیلات خودگردان و سرویس‌های امنیتی آن است.

عزالدین عموم ملت فلسطین و نهادها و مراکز علمی را به برگزاری راهپیمایی و تحرکات مسالمت‌آمیز در مخالفت با این جنایت فراخواند.

از سوی دیگر، جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم ضمن محکوم کردن این جنایت، خواستار تحقیقات فوری در این رابطه شد و نسبت به آثار و پیامدهای خطرناک تکرار چنین جنایاتی در جامعه فلسطین هشدار داد.

جنبش ابتکار ملی فلسطین هم ضمن هشدار نسبت به هرج‌ و مرج و ناامنی و حملات علیه شهروندان فلسطینی، تأکید کرد: دشمن صهیونیستی تنها طرفی است که از این وضعیت سود می‌برد.

انتهای پیام
captcha