هشدار یک مقام سابق رژیم صهیونیستی نسبت به آینده اسرائیل
کد خبر: 4072605
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

هشدار یک مقام سابق رژیم صهیونیستی نسبت به آینده اسرائیل

یک مقام سابق رژیم صهیونیستی هشدار داد: وضعیت جمعیتی قدس گویاترین تصویر از این واقعیتی است که آینده «اسرائیل» را تهدید می‌کند. روزی که اعراب قدس تصمیم بگیرند در انتخابات شهرداری شرکت کنند، سیلی بزرگی به چهره «اسرائیل» خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، یک مقام سابق رژیم صهیونیستی با هشدار نسبت به پیامدهای ضعف جانب فلسطین این امر را برای آینده «اسرائیل» به عنوان یک کشور یهودی مرگبار توصیف کرد.

آوی گال، مدیرکل سابق وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و محقق مؤسسه سیاست عمومی یهودیان در مقاله‌ای برای روزنامه معاریو توضیح داد که واقعیت سیاسی تناقض جالبی را آشکار می‌کند. به عنوان مثال، او معتقد است که افزایش قدرت ایران که رژیم صهیونیستی از آن بیم دارد می‌تواند منجر به تقویت عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی شود.

به موازات آن، ضعف فلسطینی‌ها که بسیاری در رژیم صهیونیستی از آن تمجید می‌کنند، بحرانی برای هویت یهودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به اعتقاد وی وضعیت جمعیتی قدس گویاترین تصویر از این واقعیتی است که آینده «اسرائیل» را تهدید می‌کند. روزی که اعراب قدس تصمیم بگیرند در انتخابات شهرداری شرکت کنند، سیلی بزرگی به چهره «اسرائیل» خواهد بود.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی افزود: در این وضعیت «اسرائیل» به یک کشور دوملیتی تبدیل خواهد شد و نمادهای یهودی جایگاه خود را از دست خواهند داد.

رژیم صهیونیستی همواره به دنبال انکار حضور فلسطینی به عنوان یک ملت با جایگاه برابر در سرزمین فلسطین بوده است، جناح راست افراطی به دنبال انکار وجود فلسطین به عنوان یک سرزمین تاریخی در اراضی اشغالی و مطرح کردن این ادعا هستند که فلسطینان هم‌اکنون دو کشور اردن (با اکثریت فلسطینی) و نوار غزه به عنوان یک سرزمین کاملاً فلسطینی را در اختیار دارند. از سویی دیگر آن‌ها همواره با حفظ تشکیلات خودگردان فلسطینی به عنوان یک نهاد نمایشی کامل بدون هیچ‌گونه اختیارات، برای فرار از اتهامات مرتبط به آپارتاید و نژادپرستی هستند. با این حال سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی معتبر همواره در گزارش‌های خود رژیم صهیونیستی را متهم به اعمال سیاست تبعیض سازمان یافته و آپارتاید کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha