روبوسی ممنوع؛ حجاج دید و بازدیدها را به تعویق بیندازند
کد خبر: 4072848
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

روبوسی ممنوع؛ حجاج دید و بازدیدها را به تعویق بیندازند

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت ضمن توصیه به حجاج برای عقب انداختن دید و بازدیدها گفت: حجاج از دست دادن و روبوسی کردن با اطرافیان و استقبال‌کنندگان خود پرهیز کنند.

یک شنبه/ حجاج دید و بازدیدها را عقب بیندازند/ روبوسی ممنوع

طاهر درودی، ‏معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در گفت‌‎وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه عملیات بهداشت و درمان حج 1401 رو به پایان است، گفت: تاکنون بیماری خاص یا ویژه‌ای نداشته‌ایم و هیچ موردی از ابتلا به کرونا بین حجاج ایرانی مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: چندین مورد بیماری‌های تنفسی شایع که در سال‌های قبل نیز بین حجاج دیده می‌شد، به صورت سرماخوردگی خفیف مشاهده شد، اما موارد مثبت قطعی کرونا تاکنون نداشته‌ایم.

درودی با اعلام این مطلب که تمامی حجاج در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: با توجه به مراقبت‌ها و نظارت‌هایی که همکاران ما در کاروان‌ها، مجموعه‌ها، بیمارستان‌ و درمانگاه‌های مکه و مدینه دارند، مشکل حاد و ویژه‌ای را نداشته‌ایم و نگرانی خاصی نیز در خصوص سلامت حجاج وجود ندارد. در عین حال همکاران ما به صورت روزانه هتل‌ها و درمانگاه‌ها را رصد می‌کنند که فعلاً مورد خاصی گزارش نشده است.

وی درباره بازگشت حجاج و مراقبت‌های بهداشتی که پس از بازگشت باید صورت می‌گیرد، گفت: به دلیل شرایط خاصی که هر سال وجود دارد، همیشه به حجاج پیشنهاد می‌کنیم که از دست دادن و روبوسی کردن با اطرافیان و استقبال‌کنندگان خود پرهیز کنند. با توجه به افزایش شیوع کرونا در ایران امسال این تاکید بیشتر است.

درودی همچنین به حجاج توصیه کرد اگر قصد برگزاری مراسم دید و بازدید و ولیمه را دارند پنج تا هفت روز پس از بازگشت از سفر و اطمینان از سلامتی خود این مراسم را برگزار کنند و افزود: حجاج بهتر از دید و بازدیدها را عقب بیندازند.

انتهای پیام
captcha