توصیه‌های ایمنی در برابر موج بارشی جدید را جدی بگیریم
کد خبر: 4073567
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

توصیه‌های ایمنی در برابر موج بارشی جدید را جدی بگیریم

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به ورود موج بارشی به استان فارس، از عموم مردم خواست تا نسبت به رعایت نکات ایمنی در شرایط کنونی توجه جدی داشته باشند.

محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، محمدجواد مرادیان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 4 مردادماه ضمن عرض تسلیت به مردم فارس در پی وقوع سانحه سیلاب در منطقه رودبال استهبان که متاسفانه موجب جان‌باختن تعدادی از هم‌استانی‌ها شد، گفت: با توجه به اعلام ورود سامانه بارشی به استان فارس که مناطقی از استان را در بر می‌گیرد، نیاز است مردم هوشیارانه عمل کرده و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

وی، توجه به توصیه‌های ایمنی را به ویژه در سالمندان و کودکان جدی‌تر خواند و اظهار کرد: آب حاصل از سیلاب، به دلیل گل‌آلود بودن از چگالی بالاتری برخوردار بوده و قدرت بیشتری دارد، به صورتی که حدود ۱۵ سانتی متر آب سیلاب موجب بر هم خوردن تعادل و غرق شدگی افراد می‌شود.

مرادیان همچنین حدود ۳۰ سانتی متر آب سیلاب را موجب خطر جابه‌جایی و غرق شدگی خودرو دانست و ادامه داد: خار و خاشاک و دیگر موادی که در اثر سیلاب جابه‌جا می‌شود، قابل مشاهده نبوده و خطر برخورد به عابران و ایجاد ضربه و آسیب را به همراه دارد.

وی از عموم مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری در شرایط کنونی بپرهیزند و گفت: در صورت مواجهه با مصدوم در چنین شرایطی، چنانچه فرد وضعیت وخیمی ندارد، توصیه می‌شود تنها افرادی که دوره‌های کمک‌های امدادی را گذرانده باشند برای کمک به فرد سانحه دیده اقدام کنند و در چنین مواقعی نخستین و مهم‌ترین اقدام، تماس فوری با مرکز اورژانس ۱۱۵ است.

انتهای پیام
captcha