مراسم سوگواری دهه اول محرم در آلمان و سوئیس
کد خبر: 4074277
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

مراسم سوگواری دهه اول محرم در آلمان و سوئیس

مراسم سوگواری دهه اول محرم از امشب، هفتم مردادماه با حضور دوستداران و ارادتمندان امام حسین(ع) در مراکز اسلامی شهر برلین آلمان و زوریخ در سوئیس برگزار می‌شود.

سوگواری محرمبه گزارش ایکنا؛ مرکز اسلامی امام علی(ع) برلین برگزارکننده این مراسم خواهد بود و این برنامه به سه زبان فارسی، آلمانی و اردو برگزار می‌شود.

در این ایام شبستان، سالن کنفرانس و سالن پایین مرکز اسلامی امام علی(ع) برلین از ساعت 20 تا 22 میزبان برنامه به زبان فارسی، از 18تا 20 شبستان مرکز میزبان عزاداران به زبان آلمانی و از ساعت 18 تا 20 سالن پایین مرکز میزبان مراسم به زبان اردو خواهد بود.

تلاوت قرآن، قرائت زیارت وارث، سخنرانی، عزاداری و اقامه نماز جماعت مغرب  و عشا از برنامه‌های مراسم اعلام شده است و ویژه‌برنامه کودکان و نونهالان نیز همزمان توسط مربیان و معلمان برگزار خواهد شد.

اقامه عزا در زوریخ

همچنین مرکز اسلامی و فرهنگی اهل بیت(ع) در شهر «اشلیرن» زوریخ در سوئیس از امشب 29 جولای 2022 برابر با هفتم مرداد میزبان عزاداران حسینی است و این برنامه تا نهم آگوست برابر با 18 مرداد ادامه خواهد داشت.

قرائت زیارت عاشورا توسط ذاکرین اهل بیت(ع)، تلاوت قرآن، سخنرانی حجت‌الاسلام رضایی‌نیا (از روز سه‌شنبه ۲اگوست۲۰۲۲)، مرثیه‌سرایی و عزاداری و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا از برنامه‎های این مراسم اعلام شده است.

مرکز اسلامی و فرهنگی اهل بیت(ع) زوریخ با توجه به افزایش مجدد آمار مبتلایان به ویروس کرونا از شرکت‌کنندگان درخواست کرده است رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در طول مراسم و رعایت فاصله اجتماعی (تا حد مقدور) را مورد توجه قرار دهند.

 

انتهای پیام
captcha