برافراشتن پرچم عزای امام حسین(ع) در بیروت + فیلم و عکس
کد خبر: 4074377
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

برافراشتن پرچم عزای امام حسین(ع) در بیروت + فیلم و عکس

پرچم عزای امام حسین(ع) به نشانه آغاز مراسم عزاداری دهه اول محرم، طی مراسمی به همت حزب‌الله لبنان در صحن عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت برافراشته شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، این مراسم دیروز، هفتم مردادماه به نشانه همدردی با اهل بیت رسول خدا(ص) و امام زمان(عج) با حضور مصطفی بیرم؛ وزیر کار لبنان، علی حمیه،  وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان؛ امین شری و علی عمار، دو عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان؛ سیدحسین فضل‌الله، مسئول حزب‌الله در منطقه بیروت و گروهی از علما و فعالان فرهنگی برگزار شد.

تلاوت آیاتی از قرآن، آغازگر این برنامه بود و در ادامه گروه پیشاهنگی «امام مهدی(عج)» به اجرای سرود پرداخت و وزرای لبنانی و علی عمار، نماینده حزب‌الله در پارلمان این کشور سخنرانی کردند.

سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیگر سخنران برنامه بود که طی سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس با بیان اینکه نمی‌توان مقاومت اسلامی و کربلا، عاشورا، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و کسانی را که با آنها در کربلا بودند از هم جدا دانست، گفت: ایثارگری‌ها، مقاومت‌ها، پیروزی‌ها و دستاوردهایی که ما داریم همه به لطف عاشورای امام حسین(ع) است.

وی افزود: مقاومت اسلامی لبنان در طول ۴۰ سال کار، جهاد، صبر، فداکاری و پایداری، پیروزی و دستاوردهایی داشته و ما هر چه داریم از عاشورای امام حسین(ع) است.

انتهای پیام
captcha