حماس حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین را محکوم کرد
کد خبر: 4075228
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

حماس حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت ضرار ریاض الکفرینی در هجوم نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین، این حمله را محکوم و خون‌های ریخته شده جوانان فلسطینی را چراغی خواند که راه مقاومت و آزادسازی وطن را روشن می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شهادت ضرار ریاض الکفرینی، جوان فلسطینی در اردوگاه جنین را به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی تسلیت گفت.

وی در مقابله با هجوم شب گذشته نظامیان صهیونیست به این اردوگاه به شهادت رسید.  

این جنبش با انتشار بیانیه‌ای، تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنین و دستگیری بسام السعدی، از فرماندهان جهاد اسلامی در اردوگاه جنین را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دستگیری این فرمانده جهاد اسلامی و ضرب و شتم خانواده وی، آتش مقاومتی را شعله‌ور خواهد کرد که دامن اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست را در تمام سرزمین‌های اشغالی خواهد گرفت.  

جنبش حماس مقاومت مردم جنین، اردوگاه و مردم ثابت‌قدم آن را ستود و تأکید کرد که سیل خون فلسطینیان که بر خاک اشغال‌شده میهن جاری است، چراغی خواهد بود که راه انتفاضه و آزادسازی وطن را روشن می‌کند.

 نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای را در اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری سازمان‌دهی کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هدف از این عملیات را درگیری شیخ بسام السعدی، از رهبران ارشد جهاد اسلامی توصیف کرده‌اند. در پی یورش اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه جنین، مبارزان مقاومت با آنها مقابله کرده و درگیری مسلحانه شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست. در این درگیری‌ها شماری از نظامیان صهیونیست زخمی شدند و ضرار صالح الکفرینی، جوان فلسطینی به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست پس از یورش به اردوگاه جنین و درگیری مسلحانه با مبارزان مقاومت، شیخ بسام السعدی از رهبران جهاد اسلامی را ربودند. صهیونیست‌ها همچنین اشرف الجدع، داماد شیخ بسام السعدی، از رهبران جهاد اسلامی را هم در اردوگاه جنین به اسارت گرفتند.

منابع فلسطینی اعلام کردند: نظامیان اشغالگر اسرائیلی شیخ بسام السعدی از رهبران جهاد اسلامی را پس از ضرب و شتم شدید که منجر به مجروحیت او شده، به اسارت گرفته‌اند.

برخی منابع از زخمی شدن او بر اثر اصابت گلوله نظامیان اسرائیلی خبر دادند. تصاویری از منزل شیخ السعدی منتشر شده، نشان می‌دهد که در داخل خانه خون زیادی بر زمین ریخته است.

نظامیان صهیونیست پس از اسارت این رهبر جهاد اسلامی از اردوگاه جنین عقب‌نشینی کردند.

انتهای پیام
captcha