درخواست ده‌ها سازمان حقوق بشری برای مجازات اسرائیل
کد خبر: 4070824
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

درخواست ده‌ها سازمان حقوق بشری برای مجازات اسرائیل

ده‌ها سازمان فلسطینی و عربی در آمریکا با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه سفر وی به اراضی اشغالی فلسطین خواستار مجازات اسرائیل به دلیل اعمال نژادپرستی و جنایت علیه فلسطینیان و اولویت دادن به آزادی‌های اساسی آنان شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این سازمان‌ها که از جمله آنها اتحادیه آمریکایی رام الله، شبکه سازمان‌های فلسطینی ـ آمریکایی، سازمان شاهدان عینی فلسطین، پیمان دالاس برای عدالت، سازمان عربی ـ آمریکایی علیه نژادپرستی، پیمان دوستان آمریکای شمالی و سازمان دموکراسی در جهان عرب هستند پایبندی بایدن به آنچه پیش از سفر خود در مورد دفاع از آزادی‌های اساسی برای تمام مردم را مورد تأکید می‌داد، ضروری دانستند.

در نامه امضاشده توسط این سازمان‌ها بر عدم مشاهده اهمیت این مسائل در اولویت‌های دولت بایدن در قبال اسرائیل و عملکرد آن در فلسطین اشغالی به ویژه بی‌توجهی کامل آمریکا به جنایات اسرائیل و نژادپرستی علیه فلسطینیان تاکید شده است.

در این نامه ضمن اشاره به قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی ـ آمریکایی با گلوله نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جریان پوشش وقایع حمله صهیونیست‌ها به شهر جنین آمده است: «نتایج تحقیقات مستقل که توسط واشنگتن پست، نیویورک تایمز، آسوشیتدپرس، سی ان ان، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های حقوق بشری منتشر شد بیانگر آن است که ابوعاقله در نهایت خونسردی و توسط سربازان اسرائیلی به قتل رسیده است».

این سازمان‌ها بیانیه 4 ژوئن وزارت خارجه آمریکا در مورد بی گناه بودن اسرائیل در این جنایت را یک سیلی محکم به خانواده ابوعاقله و تمام فلسطینیان جهان توصیف کرد.

در بخش دیگری از این نامه می‌خوانیم: «ما به عنوان سازمان‌های پایبند به حقوق بشر و نمایندگان ده‌ها هزار نفر از شهروندان آمریکایی رئیس جمهور بایدن و دولت وی را به وفاداری به وعده‌های خود در مورد حمایت از آزادی‌های اساسی برای تمام مردم فراخوانده و خواستار دیدار بایدن با خانواده ابوعاقله و اطلاع از مطالبات و نگرانی‌های آنان پس از ترور این خبرنگار فلسطینی هستیم».

انتهای پیام
captcha