هنر متعهد در خدمت گروهی خاص نیست
کد خبر: 4075405
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

هنر متعهد در خدمت گروهی خاص نیست

معاون هماهنگ‌کننده سپاه البرز گفت: هنر متعهد نباید در خدمت فرد و یا گروهی خاص باشد، در واقع هنر ابزار نیست و هرگونه نگاه ابزاری به هنر آن را به انحراف می‌کشد.

هنر متعهد

به گزارش ایکنا از البرز، آیین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیح هنرمندان البرز امروز، سه‌شنبه 11مردادماه در سالن اجتماعات اداره‌کل ارشاد اسلامی با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولان بسیج سپاه البرز و مدیران انجمن‌های هنری البرز برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ احسان خورشیدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه البرز با بیان جایگاه هنر متعهد در جامعه، اظهار کرد: هنر متعهد نباید در خدمت فرد و یا گروهی خاص باشد، در واقع هنر ابزار نیست و هرگونه نگاه ابزاری به هنر آن را به انحراف می‌کشد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه هنر دفاع از حق و ارزش‌هاست توضیح داد: هنرمند افسر سپاه جامعه‌سازی است، از این رو باید یک هنرمند صاحب تشخیص و تصمیم گیری قاطع باشد.

خورشیدی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی نماد تمدن سازی اسلامی است، توضیح داد: در مراسم اربعین شاهدیم، موکب‌داران عراقی با تمام باور و اخلاص خود بدون اینکه نیازی به تشکر مردم داشته باشند، در راه عقیده خود به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و همه سرمایه خود را در طبق اخلاص می‌گذارند.

این مسئول گفت: شهید سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود خطاب به فرماندهان سپاه گفت؛« برادران به دنبال عمل مقدس باشید»، چرا که امام حسین(ع) با عمل مقدس خود انقلاب و حرکت در دنیا ایجاد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه البرز با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی عطش هنر ناب اسلامی دارد، گفت: سرود سلام فرمانده نمونه یک هنر انقلابی است که ابتدا یک مداح و چند نوجوان با اخلاص این اثر را خلق کردند و امروز در جهان فراگیر شده است.

خورشیدی، با اشاره به حکم امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر به عنوان والی مصر، گفت: حضرت علی(ع) در این حکم نسبت به دو گروه تجار و هنرمندان سفارش می‌کند، چرا که آنها همواره کم توقع بوده و از سوی دیگر منافع زیادی برای جامعه دارند.

این مسئول با اشاره به اظهارات ناپسند برخی از سلبریتی‌ها در موضوعات مختلف اجتماعی و یا سیاسی، این عمل را خطرناک توصیف کرد و بر نظارت خانه هنرمندان و انجام کارهای تشکیلاتی و دوری از فرد گرایی تاکید کرد.

وی حرکت در راه حق بر اساس باورها را هم‌گامی با خون شهدا خواند و گفت: هنر متعهد باید وفاق اجتماعی ایجاد کند و این چیزی است که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد.

در ادامه این مراسم سرهنگ سعید صادقی، معاون فرهنگی سپاه البرز با اشاره به ظرفیت‌های هنری استان، اظهار کرد: برای ما بسیار مهم است که با همکاری هنرمندان فعالیت‌های ارزشمندی در سطح استان البرز انجام شود.

وی با بیان اینکه البرز هنرمندان بسیجی موفقی دارد، بیان کرد: برای تحقق منویات رهبری باید تعامل خوبی با انجمن‌های هنری البرز داشته باشیم، چرا که مقام معظم رهبری فرمودند؛« ابزارهای هنری بی‌شک بلیغ‌ترین و رساترین زبان و ابزار ابلاغ پیام هستند».

در پایان ابراهیم نوروزی‌فر، مسئول جدید سازمان بسیج هنرمندان البرز با درود به شهدای اسلام به‌ویژه شهدای هنرمند گفت: امیدواریم با هم‌افزایی و همکاری هنرمندان و مجموعه‌های فرهنگی استان البرز کارهای اثرگذاری برای ترویج فرهنگ به ویژه فرهنگ اسلامی در استان انجام شود.

انتهای پیام
captcha