اما و اگرهای برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی
کد خبر: 4075595
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

اما و اگرهای برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی

با وجود اعلام وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم‌ خاص از جمله شیرخوارگان حسینی، این مراسم قرار است جمعه هفته جاری در کشور برگزار شود.

اما و اگرهای برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی

به گزارش ایکنا، در حالی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستورالعمل مهندسی بهداشت محیط در ایام سوگواری محرم و صفر به صورت واضح اعلام کرده است «مراسم‌ خاص مثل شیرخوارگان حسینی به دلیل تجمع، تراکم و جابه‌جایی و همچنین ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری کرونا ممنوع است»، مسئولان مصلی تهران از برگزاری این مراسم در مصلی تهران خبر دادند.

روابط عمومی مصلی تهران اعلام کرده است: به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، جمعه ۱۴ مردادماه برابر با هفتم محرم الحرام ۱۴۴۴ از ساعت ۸ تا ۹:۳۰ مجلس سوگواری شهید شیرخواره کربلا، در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

در این اطلاعیه هیچ اشاره‌ای به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا محدودیت تعداد حضور مادران و فرزندان در این مراسم نشده است.

این در حالی است که داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام، در آستانه بیستمین سال برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی(اولین جمعه ماه محرم هر سال)، از عدم برگزاری این همایش توسط مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام در مصلای تهران خبر داده و نسبت به برگزاری مستقل این مراسم توسط مصلی تهران انتقاد کرده است.

منافی‌پور در بیانیه مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام اعلام کرده است: «امروز برای دومین بار، مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام، با بی‌مهری مدیران مصلای تهران نسبت به همایش جهانی شیرخوارگان حسینی روبرو شده است؛ همایشی که اکنون در بیش از هفت هزار و 500 نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان با اشتیاق مردم برگزار می‌شود، امسال مجوز حضور در مصلا را ندارد.

می‌توان گفت مصلای تهران، با انتساب ذاتی خود باید پرچمدار اطاعت از پیر و مرشدمان، رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

 اعجاب ما از آن مجموعه، به خاطر عدم توجه به فرمایشات رهبر بزرگوار انقلاب در حمایت از حرکت‌های مردمی می‌باشد؛ که چرا با وجود این همه تاکید و ابرام، اکنون بعد از ۲۰ سال برگزاری این همایش‌ها توسط مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام، مصلای تهران، پیشانی این حرکت را - که برگزاری این مراسم در تهران است - مورد غصب قرار داده و با داعیه‌داری خویش، از ورود این مجمع به این مکان مردمی جلوگیری کرده و برگزاری این همایش را بدون به کار گرفتن ابزار و نمادهای لازم، عهده‌دار شده است! این حرکت را چه باید نامید؟

به فضل الهی و مدد حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف، دیگر مراسم‌ها به قوت خود برقرار است. وَ اللَّهُ يَقْضِي بِالْحَقِّ».

متأسفانه اکنون که در کشور شاهد موج هفتم کرونا هستیم و تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونا هر روز به صورت تصاعدی بالا می‌رود، مسئولان برگزاری مراسم‌های محرم آن هم مراسم ویژه‌ای مانند مراسم شیرخوارگان حسینی که در آنها تعداد زیادی مادر و کودک حضور دارند، به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر عدم برگزاری مراسم بی‌توجه هستند. البته امیدواریم این بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تسری پیدا نکند و حال که علی‌رغم اعلام وزارت بهداشت قرار است مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شود، مسئولان برگزاری آنها (هر نهاد یا مؤسسه‌ای که هستند) خود را مقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد اعلای آن بدانند.

دستورالعمل بهداشتی محرم ۱۴۰۱

انتهای پیام
captcha