انفجار بیروت به بهانه‌ای برای تبلیغ علیه مقاومت و حزب‌الله تبدیل شد
کد خبر: 4076027
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
سید حسن نصرالله:

انفجار بیروت به بهانه‌ای برای تبلیغ علیه مقاومت و حزب‌الله تبدیل شد

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی عملیات تبلیغاتی پس از حادثه انفجار بندر بیروت را استفاده از رنج‌های قربانیان به منظور اهداف سیاسی و نبرد علیه مقاومت توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در مراسم عزاداری محرم در ضاحیه جنوبی گفت: حادثه انفجار بندر بیروت برای همه لبنانی‌ها سخت بود و مهم‌ترین مشکل در خصوص این مصیبت، به‌کارگیری آن در راستای اهداف سیاسی بود.

انفجار بندر بیروت در چهارم اوت ۲۰۲۰، ۲۱۴ کشته و بیش از ۶۵۰۰ زخمی و میلیارد‌ها دلار خسارت بر جا گذاشت و بندر بیروت را به بندری جنگ‌زده تبدیل کرد.

نصرالله در ادامه سخنرانی دیشب گفت: از جمله کسانی که در حادثه انفجار بندر بیروت شایسته سرزنش هستند طرف‌های رسانه‌ای و سیاسی هستند که این مصیبت را دزدیدند و از همان ساعات اولیه برای اهداف سیاسی به کار گرفتند.

وی تأکید کرد: برخی دردهای قربانیان را به صورتی قبیح و غیرانسانی برای اهداف سیاسی بکار بردند و هدف کسانی که این افراد را حمایت مالی می‌کردند استفاده از این مصیبت برای نبرد علیه مقاومت و حزب‌الله بود. مقاومت مواد منفجره اصلی و نظامی دارد و برای ساخت مواد منفجره دستی نیاز به نیترات آمونیوم ندارد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: مسئول اصلی به تعطیلی کشاندن تحقیقات در این خصوص کسی است که کناره‌گیری را نمی‌پذیرد (قاضی پرونده)؛ کسانی هستند که مسئول این حادثه هستند و از آن‌ها تحقیقات به عمل نیامده است.

وی در ادامه خواستار کار قضائی شفاف و باز کردن یک مسیر قضایی جدید در این پرونده و محاکمه مسئولان مصیبت مذکور شد و گفت، افراد مظلومی هستند که به خاطر این قضیه، زندانی شده‌اند. اگر خواهان حقیقت هستید این پرونده باید از سوءاستفاده سیاسی خارج شود.

انتهای پیام
captcha