هدف دولت رژیم صهیونیستی از حمله به نوار غزه پیروزی در انتخابات پارلمانی است + صوت
کد خبر: 4076340
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
سید رضا میرابیان:

هدف دولت رژیم صهیونیستی از حمله به نوار غزه پیروزی در انتخابات پارلمانی است + صوت

سفیر پیشین کشورمان در کویت در تشریح اهداف رژیم صهیونیستی از حملات روز گذشته به نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی اکنون در آستانه انتخابات پارلمانی قرار دارد و گروه حاکم در دولت برای اینکه نشان دهد سرسختی بیشتری از سایر احزاب و گروه‌ها نسبت به حماس و جهاد اسلامی دارد، بدون توجه به پیامدها، دست به این اقدام نظامی زد تا رأی بیشتری را از جامعه یهودی کسب کنند.

سیدرضا میرابیان، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در کویت

سیدرضا میرابیان، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در کویت و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به شهادت رساندن یک از فرماندهان مقاومت و تعدادی از مردم بی‌گناه گفت: اقدام روز گذشته رژیم صهیونیستی در ترور یکی ازرهبران نظامی جهاد اسلامی برخلاف تعهدات پیشین آنها در جنگ غزه بود که متعهد شده بودند عملیات نظامی در غزه انجام ندهند اما صهونیست‌ها همواره نقض عهد کرده‌اند و مفهومی به نام عهد را نمی‌شناسند.

وی افزود: نکته مهمتر این بود که جهاد اسلامی بدون درنگ 100 موشک را به داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد و پاسخ اولیه را به این رژیم داد که نشانه اراده آهنین و استوار جهاد اسلامی و حماس در پاسخ به اسرائیل علیرغم قدرت نظامی آن دارد.

پاسخ کوبنده و بازدازنده جهاد اسلامی

میرابیان با شکننده و تعیین‌کننده توصیف کردن پاسخ فلسطینی‌ها گفت: از همین روز گذشته کشورهایی مانند قطر و مصر سعی کردند تا حدی وضعیت را آرام کنند و یک آتش‌بس مانند آتش‌بس‌های گذشته را در غزه برقرار کنند اما جهاد اسلامی به طور صریح اعلام کرد که زمان برای آتش‌بس نرسیده و تازه اول کار است و هنوز برای رسیدن به وضعیت آتش‌بس زود است.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تصریح کرد: به اعتقاد من حملات جهاد اسلامی پاسخ بسیار کوبنده است و یک حالت بازدارندگی برای آینده ایجاد می‌کند.

اهداف حملات رژیم صهیونیستی

سفیر پیشین کشورمان در کویت درباره اهداف اسرائیل از این حملات گفت: رژیم صهیونیستی اکنون در آستانه انتخابات پارلمانی قرار دارد و گروه حاکم در دولت برای اینکه نشان دهد قهرمان میدان است و سرسختی بیشتری از سایر احزاب و گروه‌ها نسبت به حماس و جهاد اسلامی دارد، بدون توجه به پیامدها، دست به این اقدام نظامی زد تا رأی بیشتری را از جامعه یهودی کسب کند.

وی با بیان اینکه این حملات قطعا نمی‌تواند سرپوشی بر مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی باشد، گفت: اوضاع داخلی اسرائیل واقعا آشفته است و هیچ حزب و گروهی نمی‌تواند در این انتخابات حداکثر آرا را به دست بیاورد. اغلب دولت‌های چند سال اخیر شکننده بوده و در یک دو سال گذشته چند انتخابات برگزار شده که نشان از گسیختگی و عدم انسجام جامعه دارد و بیانگر آن است که میزان جدایی و شکاف بین گروه‌ها و جریان‌های داخل اسرائیل به شدت بالاست.

کد

میرابیان درباره امکان تداوم حملات محور مقاومت به اسرائیل توسط جریان‌های داخل سرزمین‌های اشغالی گفت: این اتفاق اصلا دور از انتظار نیست. در گذشته هم همزمان یا بعد از حملات محور مقاومت از غزه، عملیات‌های ویژه‌ای در شهرهای تحت اشغال رژیم صهیونیستی رخ داد که اسرائیلی‌ها تصور می‌کردند این شهرها ایمن هستند و اتفاقی در انها نمی‌افتد اما عملیات‌های مقاومت به صورت فردی و گروهی در بسیاری از شهرهای اسرائیل انجام شد.

الهام وقاری

انتهای پیام
captcha