برگزاری مسابقات حفظ و ترتیل قرآن در تانزانیا
کد خبر: 4077042
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷

برگزاری مسابقات حفظ و ترتیل قرآن در تانزانیا

مرحله نهایی سومین دوره مسابقات حفظ، ترتیل و تجوید قرآن کریم مؤسسه علمای آفریقایی «محمد سادس» در تانزانیا برگزار می‌شود.

مؤسسه علمای آفریقایی «محمد سادس»به گزارش ایکنا به نقل از الیوم 24، این مسابقات از 11 تا 14 آگوست 2022(20 تا 23 مردادماه) در مسجد «محمد سادس» شهر «دارالسلام» تانزانیا برگزار می‌شود و رؤسا و اعضای شعب مؤسسه علمای آفریقایی «محمد سادس» از 34 کشور در آن حضور خواهند یافت.

88 شرکت‌کننده نیز به نمایندگی شعب مؤسسه علمای آفریقایی «محمد سادس» در این مسابقه با یکدیگر رقابت خواهند کرد و حفظ کامل قرآن به روایت «ورش از نافع»، حفظ کل با ترتیل با قرائات مختلف و روایاتی غیر از ورش از نافع و تجوید با حفظ حداقل 5 حزب از رشته‌های مختلف این رقابت اعلام شده است.

این رقابت در راستای عمل به توصیه شورای عالی مؤسسه «محمد سادس» در شهر «فاس» در دومین دوره مسابقات در روزهای سوم و چهارم نوامبر 2018 و تأکید بر برگزاری مسابقات قرآن به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

مؤسسه علمای آفریقایی «محمد سادس» در حاشیه این مسابقه، نمایشگاه تخصصی قرآن را در 11 آگوست به منظور بزرگداشت کتاب خدا برگزار خواهد کرد و در آن تاریخ قرآن‌های مراکشی و ویژگی‌های زیبایی‌شناختی و تنوع هنری این قرآن‌ها تبیین خواهد شد.

همچنین در این نمایشگاه سیر تاریخی قرآن در مراکش از قرون اولیه اسلامی تاکنون و از زمان نسخ خطی دست‌نویس تا ظهور صنعت چاپ و مؤسسات تخصصی چاپ قرآن در مراکش مانند وزارت اوقاف و امور اسلامی و مؤسسه چاپ و نشر قرآن «محمد سادس» مورد توجه قرار گرفته و تبیین می‌شود.

انتهای پیام
captcha