سایه به سرزمینش صمیمانه عشق می‌ورزید
کد خبر: 4077327
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
دو پیام تسلیت برای درگذشت هوشنگ ابتهاج

سایه به سرزمینش صمیمانه عشق می‌ورزید

وزیر فرهنگ و ارشاد و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «هـ. الف سایه» را تسلیت گفتند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «هـ. الف سایه» از شاعران معاصر را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

متن پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

خبر درگذشت استاد امیر هوشنگ ابتهاج متخلص به سایه از شاعران و ادیبان ارجمند کشورمان موجب تاسف و تاثر بسیار شد. تردیدی نیست که شعر‌های فاخر و شورانگیز زنده‌یاد ابتهاج جایگاهی بلند در شعر و ادب معاصر دارد و از صولت و صلابت سترگی برخوردار است.

ایشان به مدد ذوق خدادادی، استادانه مضامین اجتماعی‌ را در شعر فاخر خویش به کار‌ گرفت و با سرودن تصنیف‌های ماندگاری همچون «سپیده» (ایران ای سرای امید) از زمره شاعرانی بود که به سرزمین گهربار خویش صمیمانه عشق می‌ورزید.

اینجانب فقدان این شاعر گرامی و صاحب سبک را به خانواده داغدار ایشان و خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و ادب ایران اسلامی و همه پارسی‌زبانان در جای جای جغرافیای جهان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن مرحوم و صبر و اجر جزیل را جهت بازماندگان و علاقه مندان مسألت می‌کنم.

تسلیت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

 متن تسلیت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز به شرح زیر است:

کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوکُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ

«فقدان غمناک شاعر، ادیب و پژوهشگر ارجمند معاصر جناب آقای امیرهوشنگ ابتهاج را به خانواده گرامی ایشان و همه دوستدارانش تسلیت می‌گویم و از لطف بی‌کران حضرت حق امید می‌برم که جدّوجهد جانانه او در میدان ادب معاصر برای بازگوییِ شاعرانه دردهای این مرز و بوم اسلامی پاسخی رحیمانه بیابد؛ ان‌شاءالله.

بی‌گمان سهم سهمگین او در غنابخشی به میراث ارجمند زبان و فرهنگ فارسی، یادگار همیشه ذهن و زبان ادب‌دوستان خواهد بود. سعی باصفای او در بیان مظلومیت و حقانیت «ایران، سرای امید» و به واژه آوردن معنای عمیق «خون سرو» نشان دردمندی و تعهد او بود. اینک که آفتاب مهربان مرگ بر او سایه افکنده و از دار غرور به دار سرورش برده، برای او شادی روح و رضوان الهی می‌طلبیم و برای بازماندگانش صبر و اجر مسئلت می‌کنیم. سَابِقُوا إِلَیٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ.»

انتهای پیام
captcha