آیین سوگواری نیروهای مسلح قم در حرم بانوی کرامت برگزار شد
کد خبر: 4077361
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶

آیین سوگواری نیروهای مسلح قم در حرم بانوی کرامت برگزار شد

مراسم عزاداری نیروهای مسلح همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم،  آیین عزاداری نیروهای مسلح قم روز چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) و سومین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ شهید قیام کربلا، امروز 19 مردادماه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این آیین تعداد کثیری از نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش حضور داشتند.

در این آیین که با قرائت زیارت پرفیض عاشورا و ذکر مصیبت همراه بود، نیروهای مسلح پس از گردهمایی در شبستان امام (ره) حرم کریمه اهل بیت در قالب دسته سینه زنی و در حالی که گروه ارکستر سپاه علی بن ابی طالب (ع) نیز در پیشایش آنها در حرکت بود، به سمت حسینیه امام(ره) دفتر رهبر انقلاب در قم حرکت کردند، و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید عهد و میثاق کردند.

حجت‌الاسلام سیدحسن اکبری، نماینده ولی فقیه در سپاه قم در این آیین طی سخنانی با بیان اینکه نیروهای مسلح استان و این فرزندان راستین امام و انقلاب با تشکیل این اجتماع عشق و ارادت خود را به ولایت اظهار کردند گفت: هدف از عزاداری برای سیدالشهدا (ع) رسیدن به تعالی، تکامل و ترقی جامعه است.

وی ادامه داد: برپایی دسته عزاداری نیروهای مسلح در دوازدهمین روز ماه محرم، از یک قدمت ۳۰ ساله برخوردار است، در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا این آیین برگزار نشد، اما امسال با هماهنگی که با دفتر رهبری انجام دادیم، یک بار دیگر شاهد حرکت این نیروها در صفوفی منظم و منسجم هستیم.

 

انتهای پیام
captcha