آمریکا به دنبال تمدید آتش‌بس در یمن
کد خبر: 4078260
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

آمریکا به دنبال تمدید آتش‌بس در یمن

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن ضمن دیدار با مقامات عمانی پیشنهاد‌هایی را برای تمدید آتش‌بس به انصار الله یمن ارائه کرده، از سویی دولت نجات ملی یمن خواهان بازگشایی کامل فرودگاه صنعا بر مبنای الزامات آتش‌بس شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی عربی، تیم لندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن روز گذشته در دیدار با سلطان عمان و دیگر مقامات عالی‌رتبه این کشور در خصوص تمدید آتش‌بس گفت‌وگو کرد. از سویی گفته می‌شود، در این دیدارها طرف آمریکایی از عمان خواسته است تا وعده‌هایی جدید آمریکا را برای تمدید آتش‌بس به انصار الله منتقل کند. این وعده‌ها شامل پیشنهادهایی برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن بوده است.

لندرکینگ در دیدار اخیر خود با مقامات امارات، عربستان و عمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

از سویی مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیداری با وزیر حمل و نقل این کشور بر ضرورت بازگشایی کامل فرودگاه صنعا تأکید کرد.

وی از سازمان ملل خواست تا ضمن عمل به وظیفه خود و پایان دادن به محدودیت‌های اعمال شده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی، بنا به الزامات کامل آتش‌بس زمینه بازگشایی کامل و بدون قید و شرط فرودگاه یمن را فراهم کند.

اگرچه دولت نجات ملی یمن اعلام کرده است آتش‌بس را تا دوم اکتبر پیش رو (10 آبان) تمدید کند با این حال با توجه به نقض مداوم آتش‌بس از سویی ائتلاف متجاوز سعودی، این وضعیت بسیار شکننده و ناپایدار است.

انتهای پیام
captcha