برگزاری ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی
کد خبر: 4078768
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

برگزاری ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی

مقامات دبی اعلام کردند که ششمین مسابقه جایزه قرآن دبی ویژه بانوان با حضور نمایندگانی از 136 کشور جهان و جوامع مسلمان مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الاتحاد، جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی از آغاز برنامه‌های خود برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم «شیخه فاطمه بنت مبارک» در اکتبر آینده (مهرماه سال جاری) خبر داد.

ابراهیم محمد بوملحه، مشاور امور فرهنگی و بشردوستانه حاکم دبی و رئیس کمیته ساماندهی جایزه بین‌المللی قرآن دبی گفت: با توجه به علاقه زیاد اکثر کشورها و جوامع مسلمان و اشتیاق آنها به شرکت منظم در این مسابقه، مقدمات این مسابقه زودهنگام با تکمیل دعوتنامه به بیش از 136 کشور و جوامع مسلمان در سراسر جهان برای شرکت در این مسابقه آغاز شد.

بوملحه با اشاره به نقش محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس امارات و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی در پیگیری مستمر تمام فعالیت‌های این مسابقه تاکید کرد که همه نهادهای مرتبط با این مسابقه در حال حاضر در حال آماده‌سازی برای تدوین برنامه‌های اجرایی خود به منظور برگزاری این مسابقات به بهترین وجه ممکن هستند.

او با اشاره به شهرت و اعتبار بالای مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن دبی در سطح جهانی گفت: برنامه مسابقات با تاریخ پیش‌بینی شده ورود متسابقان و اعضای هیئت داوران بین المللی از 28 سپتامبر (ششم مهر ماه آینده) آغاز می‌شود و آزمون‌های اولیه نیز از 30 سپتامبر( هشتم شهریور) برگزار می‌شود.

این مسئول دبی تاکید کرد: فعالیت‌های مسابقه از روز شنبه اول اکتبر (نهم مهرماه) 2022 آغاز و تا تاریخ 5 اکتبر (13 مهرماه) ادامه خواهد داشت. مراسم اختتامیه در 7 اکتبر 2022 (15 مهر ماه) برگزار خواهد شد.

مشاور فرهنگی حاکم دبی از شروط شرکت در این مسابقه گفت که یکی از شرایط شرکت در این مسابقه این است که داوطلب نباید بیش از 25 سال سن داشته باشد و باید قرآن کریم را به طور کامل با تجوید حفظ کرده باشد.

وی افزود: به نفر اول مبلغ 250 هزار درهم تعلق می‌گیرد. نفرات برگزیده دوم تا دهم هم به ترتیب 200 هزار، 150 هزار، 65 هزار، 60 هزار، 55 هزار، 50 هزار، 45 هزار، 40 هزار و 35 هزار درهم جایزه دریافت خواهند کرد.

به گفته بوملحه از نفرات یازدهم به بالا هم افرادی که امتیاز 80% و بالاتر را کسب کنند هر کدام 30 هزار درهم و افرادی که امتیاز 70% تا 79% را کسب کنند هر کدام 25 هزار درهم و افرادی که امتیاز 69% یا کمتر را کسب کنند هر کدام مبلغ 20 هزار دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha