هند: برنامه‌ای برای اسکان پناه‌جویان مسلمان روهینگیا نداریم
کد خبر: 4079066
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

هند: برنامه‌ای برای اسکان پناه‌جویان مسلمان روهینگیا نداریم

وزارت کشور هند با انتشار بیانیه‌ای وجود طرحی برای اسکان پناه‌جویان مسلمان روهینگیای مقیم دهلی‌ نو را رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، این بیانیه تنها چند ساعت پس از آن انتشار یافت که وزیر مسکن و امور شهری هند اعلام کرد: همه آوارگان روهینگیا به ساختمان‌هایی در منطقه باکارولا منتقل می‌شوند.  

وزارت کشور هند در بیانیه‌ خود پناه‌جویان مسلمان روهینگیا را «بیگانگان غیرقانونی» توصیف کرد که پیش از این بر اخراج و بازگرداندن آن‌ها به کشورشان تأکید شده است.   

بیانیه وزارت کشور هند در اعتراض به اظهارات وزیر مسکن صادر شد و تأکید کرد هیچ برنامه‌ای برای تأمین مسکن مهاجران روهینگیا در منطقه باکاروالا واقع در دهلی‌نو ارائه نشده است.

وزارت کشور هند همچنین اعلام کرد: اتباع بیگانه غیرقانونی تا زمان اخراج در بازداشتگاه‌ها نگهداری خواهند شد. دولت هند مکان بازداشتگاه فعلی را اعلام نکرده است.

پس از اعلام خبر طرح دولت هند برای اسکان پناه‌جویان مسلمان روهینگیا، احزاب راست‌گرای این کشور به شدت از دولت انتقاد کرده و این اظهارات را حیرت‌آور توصیف کردند.  

اما از سویی علی جوهر نماینده اقلیت مسلمان و رئیس بخش آموزش در ابتکار حقوق بشر روهینگیا، از این تصمیم استقبال و آن را یک تحول مثبت توصیف کرد.

جوهر نسبت به هرگونه محدودیت در رفت‌وآمد آوارگان در منطقه‌ای که آن‌ها به آن منتقل خواهند شد هشدار داد.

حدود 40 هزار پناهنده روهینگیا در هند زندگی می‌کنند که تنها نام 2 هزار نفر از آن‌ها در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha