محکومیت حمله اسرائیل به سازمان‌های مدنی فلسطینی
کد خبر: 4079505
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲

محکومیت حمله اسرائیل به سازمان‌های مدنی فلسطینی

احزاب و سازمان‌های عربی حمله اسرائیل به سازمان‌های مدنی فلسطینی را محکوم کرده و خواستار همبستگی جهانی در این زمینه شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، پانزده حزب و سازمان عربی، حمله دو روز پیش اسرائیل به دفاتر سازمان‌های مدنی فلسطینی در شهر رام‌الله در کرانه باختری و بسته شدن آن‌ها را محکوم کردند.

این محکومیت در در قالب بیانیه مشترکی توسط 15 حزب و سازمان از چندین کشور عربی مانند تونس، الجزایر، مصر، مراکش، موریتانی، اردن و لبنان صادر شد.

حزب کارگران (تونس)، حزب اتحاد خلق سوسیالیست (مصر)، جنبش ما می توانیم (موریتانی)، حزب رویکرد دموکراتیک کارگی (مراکش)، حزب دموکراتیک خلق (اردن)، حزب کمونیست (لبنان) و حزب کارگران سوسیالیست (الجزایر) از امضاکنندگان این بیانیه بودند.

احزاب و سازمان‌هایی که بیانیه منتشر شده توسط حزب کارگران تونس در صفحه فیس‌بوک را امضا کردند، معتقدند این اقدام اسرائیل نشان‌دهنده ماهیت تروریستی رژیم اشغالگری است که سرزمین مردم فلسطین را مصادره، مردم را سرکوب و عرصه را بر آن‌ها تنگ می‌کند و مانع تشکیل سازمان‌ها و انجمن‌هایی می‌شود که توسط مردم فلسطین برای دفاع از موجودیت، حقوق و خواسته‌های آن‌ها تشکیل شده است.

این احزاب و سازمان‌ها بر همبستگی بی‌قید و شرط خود با سازمان‌هایی که هدف سرکوب قرار گرفته‌اند، تأکید کردند.

در این بیانیه از نهادهای حقوق بشری و نیروهای ضد اشغالگری در سراسر جهان خواسته شده است تا برای افشای ماهیت رژیم صهیونیستی و سیاست‌های قهری آن، فعالیت‌های لازم را سازماندهی کنند.

روز پنجشنبه، یک واحد از نیروهای نظامی اسرائیلی به مقر 7 سازمان غیردولتی فلسطینی در شهرهای رام الله و البیره یورش برد، آن‌ها را بسته و اموالشان را مصادره کرد.

انتهای پیام
captcha