هشدار الازهر نسبت به تداوم حفاری‌ها در محوطه مسجدالاقصی
کد خبر: 4079859
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

هشدار الازهر نسبت به تداوم حفاری‌ها در محوطه مسجدالاقصی

دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی ضمن اشاره به تجاوزات پیوسته اشغالگران به مسجدالاقصی و تلاش برای یهودی‌سازی آن نسبت به تداوم حفاری‌های غیرقانونی در محوطه و در بخش تحتانی این مسجد مبارک هشدار داد.

 به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی ضمن اشاره به واقعه آتش‌سوزی این مسجد در سال 1969  تصریح کرد: بیش از نیم‌ قرن پس از این جنایت، مسجد مبارک الاقصی پیوسته مورد تجاوزات جدی از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

به گفته این دیده‌بان خطرناک‌ترین سیاست را باید حفاری‌های غیرقانونی در محوطه و زیر این مکان مقدس مسلمانان دانست امری که منجر به ظهور شکاف‌هایی در بنای مسجد در قسمت باب الحدید و ریزش سنگ‌های چندین ستون مسجدالاقصی شده است. از سویی این مسجد هر هفته  از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست مورد یورش قرار می‌گیرد، این حملات با حمایت کامل نظامیان صهیونیست صورت می‌گیرد. همچنین تلاش‌های بسیاری برای یهودی سازی قدس و مصادره خانه‌های اهالی فلسطینی این شهر به سود صهیونیست‌ها در جریان است.

دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی نسبت به ادامه سیاست حفاری‌های انجام شده توسط اشغالگران در زیر مسجدالاقصی که مستقیماً امنیت نمازگزاران در داخل آن را تهدید می‌کند، هشدار داد و از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا اشغالگران را وادار سازد تا این حفاری‌ها را متوقف کنند، چرا که این اقدامات به قصد تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی این مسجد مقدس و مناطق حاشیه آن است.  

انتهای پیام
captcha