راهیابی بیش از 200 نفر به فینال مسابقات «مشکات»
کد خبر: 4080486
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

راهیابی بیش از 200 نفر به فینال مسابقات «مشکات»

دبیر اجرایی چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآنی مشکات با اشاره به اینکه داوری آثار مرحله نیمه‌نهایی چهارمین دوره سراسری این مسابقات عصر امروز به پایان می‌رسد گفت: در این مرحله بیش از 200 نفر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و نهایتاً فینال این دوره در روز‌های ۱۴ تا ۱۸ شهریورماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد گرمسیریان، دبیر اجرایی چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآنی مشکات در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه داوری آثار مرحله نیمه‌نهایی چهارمین دوره سراسری این مسابقات عصر امروز به پایان می‌رسد،‌ گفت: داوری آثار این بخش در بخش آقایان به‌مدت پنج روز در رشته‌های اذان و قرائت تقلیدی، حفظ ۱۰، ۲۰، کل و ترتیل قرآن در حل فرهنگسرای قرآن تهران به طول انجامید.

وی افزود: در این بخش برای رشته حفظ قرآن با تمام شرکت‌کنندگان، تماس تصویری گرفته و اجرا‌ها ضبط شده است و برای رشته‌های قرائت ترتیل و قرائت تحقیق و اذان نیز هر متسابق فایل تصویری اجرای خود را به دست ما رساند و پس از آن توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.

گرمسیریان با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان گفت: در این دوره مجموعاً ۱۳ هزار و ششصد نفر شرکت کردند که آثار و اجرا‌های حدود هشتصد نفر در مرحله نیمه‌نهایی داوری و فینالیست‌ها از این مرحله تعیین خواهند شد.

دبیر اجرایی مسابقات قرآن مشکات تصریح کرد: در این مرحله بیش از 200 نفر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و نهایتاً فینال این دوره در روز‌های ۱۴ تا ۱۸ شهریورماه در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوران فینال نیز تغییر خواهند کرد،‌ گفت: تنها بخشی از داوران فعلی در بخش فینال حضور دارند و با پایان داوری بخش فینال مسابقات کشوری، به سرعت مسابقات بخش بین‌المللی آغاز خواهد شد.

گرمسیریان اظهار کرد: فینال مسابقات کشوری به صورت حضوری در تهران و فینال مسابقات بین‌المللی به صورت غیر حضوری و آنلاین با حضور داوران بین‌المللی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی مسابقات قرآن کریم مشکات گفت: داوری این بخش نیز از سوی ۲۳ داور صورت می‌پذیرد که هم از داوران خارجی هم ایرانی دعوت شده است، لذا این عزیزان همگی سطح یک داوری هستند و این رقابت‌ها با مجوز ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن پیش می‌رود.

وی درباره جوایز این مسابقات هم گفت: در این دوره در بخش بین‌الملل نفر اول ۸۰ میلیون تومان، نفر دوم ۷۰ میلیون تومان و نفر سوم ۶۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. جوایز بخش کشوری نیز به ترتیب نفر اول حفظ کل کشور ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۲ میلیون تومان و نفر سوم ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha