حسینیه اندیشه در ایام اربعین در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4080530
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

حسینیه اندیشه در ایام اربعین در همدان برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه کلامی احیا در همدان از برگزاری سلسله نشست‌های بصیرتی با عنوان «حسینیه اندیشه» در محل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ایام اربعین خبر داد.

حجت‌الاسلام جعفر علی‌نقی مدیر مؤسسه کلامی احیا در همدانحجت‌الاسلام جعفر علی‌نقی، مدیر مؤسسه کلامی احیا در همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری حسینیه اندیشه در ایام اربعین در همدان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و ضرورت ارتقای معرفت و شعور حسینی در آحاد جامعه، مؤسسه کلامی احیا با همکاری اداره کتابخانه‌های استان همدان طرح معرفتی«حسینیه اندیشه» را در سطح استانی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه محل برگزاری نشست‌های علمی این طرح در کتابخانه‌های عمومی هر شهرستان است، افزود: در این نشست‌ها موضوعات مهم معرفتی توسط اساتید حوزوی رشته‌ کلام و عقاید به بحث گذاشته می‌شود و‌ در دقایق پایانی نشست نیز اساتید پاسخگوی شبهات و سؤالات اعتقادی شرکت‌کنندگان خواهند بود.

علی‌نقی یادآور شد: برنامه با معرفی کتاب‌هایی با موضوع قیام عاشورا قرین خواهد بود و هر جلسه با ذکر مصیبت اباعبدالله توسط مداحان شاخص آن شهر به فرجام می‌رسد.

وی یادآور شد: نشست‌ «نقش قیام سیدالشهدا(ع) در جلوگیری از دین‌گریزی» از سوی حجت‌الاسلام علی‌اصغر مظاهری، سوم شهریورماه در شهرستان بهار، «تحریف‌شناسی عاشورا» با سخنرانی حجت‌الاسلام علی الوندی، ششم شهریورماه در درگزین، «مطالعات تمدنی در نهضت حسینی» با سخنرانی حجت‌الاسلام جعفر علی‌نقی، 10 شهریور در ملایر، «زیارت و شفاعت در دیدگاه شیعه و سنی» از سوی حجت‌‎الاسلام سیدمحمد فاضلیان و حجت‌الاسلام محسن الله‌وردی 13 شهریورماه در رزن برگزار می‌شود.

علی‌نقی ادامه داد: «تحلیل و تبیین زندگی حسینی» با سخنرانی حجت‌الاسلام سجاد جمشیدی، 17 شهریورماه در تویسرکان، «امام حسین(ع) از دیدگاه مستشرقان» 20 شهریورماه در کبودراهنگ و نشست «امام حسین(ع) و توحید عملی» از سوی خانم جلالوند، 24 شهریورماه در نهاوند برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: نشست‌های «شیعه‌پژوهی محرم» با حضور حجت‌الاسلام مهدی صفایی در همدان، «درس ولایت‌پذیری در نهضت سیدالشهدا(ع)» از سوی حجت‌الاسلام علیرضا بختیاری در فامنین و «علم غیب امام(ع) و حادثه عاشورا» از سوی حجت‌الاسلام محمدرضا ترک در اسدآباد پیش از این برگزار شد.

انتهای پیام
captcha