گرامیداشت پنجمین سالگرد نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 4080710
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

گرامیداشت پنجمین سالگرد نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا

هزاران نفر از آوارگان روهینگیا در اردوگاه‌های پناهجویان بنگلادش، پنجمین سالگرد نسل‌کشی مسلمانان میانمار را گرامی داشتند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، آوارگان روهینگیا در تبعید، پنجمین سالگرد نسل‌کشی مسلمانان در عملیات نظامی ارتش میانمار در استان راخین را گرامی داشتند.

در آگوست سال 2017 میلادی عملیات نظامی ارتش و بودائیان افراطی در میانمار شروع شد که هدف آن کشتار و اخراج مسلمانان از استان راخین بود.

هیچ آمار رسمی از تعداد کشته‌های این عملیات وجود ندارد اما گزارش پزشکان بدون مرز نشان می‌دهد که تنها در طول یک ماه 6700 زن، کودک و مرد مسلمان کشته شده‌اند. در پی این عملیات بود که 800 هزار مسلمان مسیر طولانی به سمت بنگلادش را طی کرده و از کشتار و هتک حرمت گریختند.

در تظاهرات امروز در منطقه کاکس بازار بنگلادش، بسیاری با سردادن شعارهایی خواستار لغو قانون 1982 شدند که تابعیت آنها را در میانمار سلب کرده است. هر دولتی در میانمار بر سر کار بوده، قوم روهینگیا را بنگالی خوانده و از اعطای تابعیت به آنها خودداری کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای مسلح میانمار در سال ۲۰۱۷ تعداد زیادی از ساکنان روهینگیا را در یک عملیات گسترده در غرب این کشور به قتل رساندند. گفته می‌شود بیش از ۷۰۰ هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا به بنگلادش گریخته‌اند.

انتهای پیام
captcha