نگرانی مقام صهیونیستی از افزایش استفاده از عبارت تبعیض نژادی
کد خبر: 4081213
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹

نگرانی مقام صهیونیستی از افزایش استفاده از عبارت تبعیض نژادی

عضو تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی، نسبت به افزایش روند کاربرد عبارت تبعیض نژادی در خصوص مسائل مربوط به اسرائیل و فلسطینیان هشدار داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، دانیل لوی، یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده اسرائیل با سازمان آزادی‌بخش فلسطین، در جریان توافق اسلو گفت که افزایش استفاده از عبارت تبعیض نژادی برای توصیف وضعیت بین اسرائیل و فلسطینی‌ها، موضوعی است که باید در قبال آن هوشیار و آگاه بود.

وی طی سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص آخرین تحولات خاورمیانه و اراضی فلسطینی تصریح کرد: گروه قابل توجهی از دانشمندان، حقوقدانان و افکار عمومی، عملکرد اسرائیل را در زمره دولت‌های آپارتاید طبقه‌بندی می‌کنند. این موضوع، تحولی به مثابه یک زنگ بیدارباش است.

وی افزود: افزایش استفاده از عبارت تبعیض نژادی علیه اسرائیل توسط گروه‌های حقوق بشر عربی، آفریقایی و اسلامی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در اوایل سال جاری قابل چشم پوشی نیست.

وی تأکید کرد: البته تعجبی نخواهد داشت اگر این موضوع در مناطقی از جهان بازتاب داشته باشد که شاهد آپارتاید، استعمار و مبارزه برای پایان دادن به استعمار بوده است.

دانیل لوی این اظهارات را در پی حملات گسترده نیروهای اسرائیلی علیه هفت سازمان حقوق بشری فعال در فلسطین بیان کرد که فعالیت آن‌ها در زمینه مستندسازی و افشای تخلفات اشغالگران اسرائیلی و پیگیری موضوعات مورد نظر در مجامع بین‌المللی است.

جلوگیری از فعالیت این سازمان‌ها باعث شد تا برخی کشورهای اروپایی از این اقدام رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و خواستار ازسرگیری فعالیت این سازمان‌ها شوند؛ چرا که ادعاهای مطرح شده از سوی اسرائیل درخصوص عملکرد این سازمان‌ها ثابت نشده است.

انتهای پیام
captcha