برگزاری تجمع در اعتراض به محدودیت‌های اسرائیل در مدارس فلسطین
کد خبر: 4081293
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

برگزاری تجمع در اعتراض به محدودیت‌های اسرائیل در مدارس فلسطین

ده‌ها فلسطینی دیروز شنبه در اعتراض به آنچه که اعمال محدودیت‌های اسرائیل بر مدارس در شهر بیت‌المقدس توصیف کردند، در مقابل ساختمان مدرسه «ابراهیمیه» در مرکز بیت‌المقدس شرقی تجمع و تظاهرات کردند.

برگزاری تجمع در اعتراض به محدودیت‌های اسرائیل در مدارس فلسطینبه گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، شاهدان به خبرگزاری آناتولی گفتند که معترضان بنرهایی را برافراشتند که روی آن نوشته شده بود: از فرزندان و فرهنگ ما دوری کنید. آموزش حق ماست؛ انتخاب برنامه درسی حق ماست.

ناصر الهدمی، رئیس کمیته قدس علیه یهودیت که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: تهدید اسرائیل علیه تمام مدارس فلسطینی در بیت‌المقدس از جمله دانشکده ابراهیمی وجود دارد و اگر در این مدارس، برنامه درسی فلسطین تدریس شود، مجوز آنها لغو و تعطیل خواهند شد.

الهدمی به خبرگزاری آناتولی گفت که این برخلاف قوانین بین‌المللی است و تأکید کرد که مردم بیت المقدس حق دارند هویت خود را از طریق برنامه‌های درسی ـ آموزشی حفظ کنند.

در همین زمینه، وزارت آموزش و پرورش فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: برجسته‌ترین موارد نقض حقوق آموزشی عبارت است از تحریف و جعل کتاب‌های درسی فلسطینی، تهدید مدارس فلسطینی به پذیرش کتاب‌های تحریف‌شده و فشار بر آنها برای اجرای برنامه‌های آموزشی اسرائیل.

گرامیداشت روز ملی بازگرداندن اجساد شهدا

صدها فلسطینی با تجمع در شهر نابلس، روز بازگرداندن اجساد شهدای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی را گرامی داشتند.

حسین شجاعیه، هماهنگ کننده «کمپین ملی بازیابی اجساد شهدا» گفت که اسرائیل همچنان 102 جسد را در سردخانه‌ها و 256 جسد را در قبرستان‌های بی‌نام و نشان نگهداری می‌کند.

خانواده‌های فلسطینی‌هایی که اجساد شهدای آنها نزد مقامات صهیونیست نگهداری می‌شود، در این مراسم، تصاویر و اسامی شهدای خود را در دست داشتند و با سردادن شعارهایی خواستار تحویل اجساد عزیزان خود شدند.

برگزاری تجمع در اعتراض به محدودیت‌های اسرائیل در مدارس فلسطین

در 27 آگوست هر سال، فلسطینی‌ها روز ملی بازپس گیری اجساد شهدای فلسطینی را گرامی می‌دارند.

روز گذشته، محمد اشتیه، نخست‌وزیر حکومت خودگردان از اسرائیل خواست که فورا اجساد شهدایی را که در اختیار دارد، آزاد کند تا خانواده‌های آنها بتوانند تشییع پیکرها را با کرامت انجام دهند.

اشتیه از همه نهادهای بین‌المللی حقوق بشری برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل به منظور  آزادی فوری اجساد شهدا درخواست کمک کرد. وی افزود: نگهداری اجساد توسط اشغالگران، جنایت جنگی است.

از سوی دیگر، حسین شجاعیه، هماهنگ کننده کمپین ملی بازپس گیری اجساد شهدا گفت که به این مناسبت برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود. وی تصریح کرد که این رویدادها همزمان با کمپین توییتری در شبکه های اجتماعی با هشتگ «#ما فرزندانمان را می‌خواهیم» خواهد بود.

شجاعیه افزود: تعداد فلسطینی‌هایی که از سال 2015 توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و اجساد آنها همچنان در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود، 102 نفر است که شامل جسد دو زن فلسطینی، 11 کودک و 8 اسیر می‌شود.

وی توضیح داد که علاوه بر این، 256 جسد نیز در قبرستان‌ها نگهداری می‌شوند.

رسانه‌های اسرائیلی و خارجی در سال‌های اخیر 4 قبرستان را فاش کرده‌اند که یکی در منطقه نظامی در تقاطع مرز اسرائیل، سوریه و لبنان، دو قبرستان در منطقه نظامی در دره اردن و چهارمین قبرستان در شمال شهر طبریه قرار دارد.

 

انتهای پیام
captcha