استقبال حماس از گزارش سازمان ملل درباره اقدامات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4071580
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

استقبال حماس از گزارش سازمان ملل درباره اقدامات رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از گزارش کمیته ویژه سازمان ملل متحد که وظیفه تحقیق در مورد اقدامات رژیم اشغالگر قدس را بر عهده دارد، استقبال کرد.

استقبال حماس از گزارش سازمان ملل درباره اقدامات رژیم صهیونیستیبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش کمیته ویژه سازمان ملل متحد جنایات اشغالگران علیه سرزمین و مردم فلسطین را مستند کرده است که از جمله این جنایت‌ها می‌توان به کشتار، شکنجه سازمان‌یافته زندانیان، مصادره اموال و اخراج و همچنین تفکیک و تبعیض نژادی اشاره کرد.

به گفته حماس در این گزارش به صراحت آمده است که تخریب خانه‌ها، منع ساخت‌وساز از سوی فلسطینیان، افزایش شهرک‌سازی و سرقت منابع طبیعی فلسطین و همچنین محاصره ناعادلانه نوار غزه که وارد پانزدهمین سال خود شده، همچنان ادامه دارد.

طبق اعلام حماس این گزارش بار دیگر گستره نقض، جنایات و اقدامات تجاوزکارانه اشغالگران علیه سرزمین و مردم فلسطین را آشکار می‌کند؛ اقداماتی که پیش از این نیز در ده‌ها گزارش بین‌المللی به آن اشاره شده است.

حماس از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا به مسئولیت‌های حقوقی و انسانی خود عمل کرده و مانع نقض حقوق بشر از سوی اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست شوند و همچنین با معرفی رهبران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی، این اعمال آن‌ها را مجازات کرده و از سویی با برقراری عدالت زمینه را برای تحقق حقوق مشروع مردم فلسطین فراهم آورند.

انتهای پیام
captcha