قرآنیان روی اخلاق قرآنی جامعه اثرگذار باشند + صوت
کد خبر: 4082123
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
زویدات:

قرآنیان روی اخلاق قرآنی جامعه اثرگذار باشند + صوت

دارنده نشان خادم قرآن در بیست و دومین دوره مراسم تکریم خادمان قرآن گفت: خادم‌القرآن باید در شهر و کشور خود به داشتن ویژگی‌های بارز اخلاقی و اجتماعی زبانزد باشد و تک‌بُعدی نباشد و در یک رشته قرآنی فعالیت کند. همچنین باید در رشد اخلاق قرآنی جامعه اثرگذار باشد.

شجاع زویداتآشنایی با معلمان، هنرمندان و مروجان قرآن که توسعه فرهنگ قرآنی همواره دغدغه آنها بوده، وظیفه مهم هر فردی است. این امر برای معرفی افرادی که دارای نشان و مدالی در این عرصه هستند اهمیتی مضاعف دارد و از سوی دیگر نهادهای فرهنگی باید حمایت از این پیشگامان را اساس فعالیتشان قرار دهند و بخش‌های اثرگذار زندگی این افراد را به سمع و نظر جامعه برسانند. در ادامه با یکی از خادمان قرآن گفت‌وگو کردیم تا ضمن جویا شدن از احوالات زندگی‌اش، درباره اینکه پس از دریافت نشان خادم قرآن، چه مسئولیت اجتماعی را بر دوش خود حس می‌کند، سخن بگوید. از شجاع زویدات درباره مسئولیت اجتماعی خادمان قرآن کریم پرسشی داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

وی درباره ویژگی‌های خادم قرآن گفت: او باید ویژگی منحصربه‌فردی نسبت به سایر قرآنیان داشته باشد و علاوه بر فعالیت در این عرصه، دارای رتبه‌ها و گواهینامه‌هایی در قرائت، حفظ، پژوهش، آموزش و... باشد. به عبارت دیگر باید فراتر از آنچه هست عمل کند. خادم‌القرآن باید در شهر و کشور خود به داشتن ویژگی‌های بارز اخلاقی و اجتماعی زبان‌زد باشد نه اینکه تک‌بُعدی باشد و در یک رشته قرآنی فعالیت کند. همچنین باید در رشد اخلاق قرآنی جامعه اثرگذار باشد.

کد

این حافظ کل درباره مسئولیت اجتماعی خادم قرآن اظهار کرد: این یک عنوان ویژه است که مسئولیت او را در قبال خودمان و مردم بیشتر می‌کند و باید در تمامی مراحل زندگی فردی‌اش براساس آموزه‌های قرآن عمل کند، چراکه یک فرد قرآنی عادی نیست، بلکه عنوان خاص کشوری دارد که باید متخلق و شایسته آن باشد و درباره مسئولیت اجتماعی باید در جامعه الگو و رهبر باشد. بنابر این عملکرد اجتماعی‌اش زیر ذره‌بین است و باید سعی کند که به بالاترین مدارج برسد و فرهنگ قرآنی را در جامعه تسری دهد و سایرین را نیز به قرآن و آموزه‌های قرآنی جذب کند.  

وی درباره دغدغه‌ تبلیغ و ترویج و نیز حفظ قرآن بیان کرد: برای اینکه بیشتر در جامعه اثرگذار باشیم، اهتمام مسئولان قرآن و تصمیم‌‌گیری‌های صحیح دستگاه‌‌های متولی امور قرآنی و نیز به‌کارگیری بیشتر قرآنیان در زمینه‌های مختلف مهم است، چراکه در وظایف مختلف قرآنی کمتر قرآنیان دیده می‌شوند و حال آنکه باید از برترین‌های این عرصه استفاده شود. در حال حاضر همه چیز قرآنیان به تصمیم مسئولان بازمی‌گردد. به این معنا که اگر سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات برنامه‌ای را اجرا کند، سایر دستگاه‌ها پای کار می‌آیند، اگر نه به همان میزان فعالیت‌های قرآنی کم می‌شود.

با شجاع زویدات آشنا شوید؛

شجاع زویدات متولد سال 1366 از خطه جنوب کشور است. این حافظ کل قرآن در بیست و دومین دوره مراسم تکریم خادمان قرآن جمهوری اسلامی ایران (1396) در بخش تبلیغ و ترویج مفتخر به دریافت نشان خادم‌القرآن شد.

زویدات دارنده مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته حقوق بین‌الملل و دکترای حقوق بین‌الملل است. وی از سال ۱۳۷۵ حفظ قرآن را آغاز کرد و در مسابقات مختلف استانی و کشوری شرکت کرده که مهمترین آنها کسب رتبه اول در بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ کل و نیز دریافت رتبه‌های اول، دوم و سوم در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۱۵ جزء و حفظ کل فرزندان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

او در سال ۱۳۸۱ در رشته حفظ کل در مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه به مرحله نهایی راه یافت و جزء نفرات برتر شناخته شد. وی دارنده رتبه‌های نخست رشته حفظ کل در مسابقات بین‌المللی مصر، عراق و عربستان است.

انتهای پیام
captcha