اجرای داوری مرحله دوم رشته نغمات دینی مسابقات سراسری قرآن + فیلم
کد خبر: 4092371
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

اجرای داوری مرحله دوم رشته نغمات دینی مسابقات سراسری قرآن + فیلم

مرحله دوم داوری آثار تصویری ضبط‌شده شرکت‌کنندگان در بخش نغمات دینی شامل رشته‌های دعاخوانی، اذان و مدیحه‌سرایی از روز گذشته آغاز شده و تا 27 مهرماه ادامه دارد.

داوری مرحله دوم بخش نغمات دینی مسابقات سراسری قرآن + فیلم

به گزارش ایکنا، مرحله دوم داوری رشته‌های مربوط به بخش نغمات دینی شامل رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم از روز گذشته 24 مهرماه در بخش آقایان آغاز شده و تا 27 مهر در همین بخش ادامه خواهد داشت. داوری این بخش از مسابقات در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

همچنین داوری مرحله دوم مسابقات این بخش در گروه بانوان نیز طی روزهای 26 و 27 مهرماه در امامزاده صالح (ع) برگزار می‌شود.

در بخش آقایان این مرحله از مسابقات اساتیدی همچون احمدی لیایی، مهدی دغاغله، محمدرضا رحمانی‌خلیلی، حامد ولی‌زاده، مسعود سیاح‌گرجی، مرتضی خرمی، محسن یاراحمدی، حمید رمضانپور و سیدعباس انجام در هیئت داوران حضور دارند.

همچنین در بخش بانوان نیز اعظم الوندی، زینب آقایی، سمانه کوچکی، نجات صحاف، محبوبه کاتب، حوریه عقبایی، اکرم غلامی، فاطمه قلعه‌نویان و اعظم بنی‌فاطمی داوری این رشته‌ها را عهده‌دار هستند.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در بخش آقایان در رشته اذان 57 شرکت‌کننده، در رشته دعاخوانی 59 شرکت‌کننده و در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن نیز 28 گروه به رقابت با هم می‌پردازند. در بخش بانوان نیز در رشته دعاخوانی 51 شرکت‌کننده و در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن 20 گروه به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس گزارش ایکنا آثار ضبط شده که در این مرحله مورد داوری قرار می‌گیرد پیشتر، همزمان با برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها ضبط شده است.

مرحله اول داوری این رشته‌ها پیش از این در تاریخ 17 تا 22 مهرماه برگزار و منتخبان آن به مرحله دوم داوری که هم اینک در حال برگزاری است راه یافتند. برگزیدگان این مرحله از مسابقات به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن در بخش نغمات دینی راه می‌یابند.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امسال برای اولین بار در سه بخش آوایی، نغماتی و معارفی برگزار می‌شود. زمان و مکان برگزاری مرحله کشوری هر کدام از این بخش‌ها به صورت جداگانه خواهد بود. زمان برگزاری بخش نغماتی اواخر آبان‌ماه و به میزبانی استان قزوین خواهد بود.

انتهای پیام
captcha