حمایت از فعالیت‌های قرآنی؛ اولویت بودجه‌ای وزارت ارشاد
کد خبر: 4086443
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
معاف تأکید کرد:

حمایت از فعالیت‌های قرآنی؛ اولویت بودجه‌ای وزارت ارشاد

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رقم قابل توجهی برای حمایت و اجرای فعالیت‌های قرآنی مطابق بند(ز) تبصره ۹ ماده‌واحده لایحه بودجه پیش‌بینی شده است، گفت: براساس این قانون فعالیت‌های قرآنی جزء اولویت‌های این بودجه قرار خواهد گرفت و اگر کاملاً محقق شود، گشایش خوبی را در فعالیت‌های قرآنی شاهد خواهیم بود.

پس از اینکه تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ هیئت وزیران در خصوص «آیین‌نامه اجرایی بند ز تبصره ۹ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» طی نامه شماره ۹۰۳۵۵ در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۹ از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد، تمامی دستگاه‌های اجرایی مجاز شدند تا دو درصد‌ از اعتبارات هزینه‌ای خود را در راستای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر، کتاب و گردشگری از محل اعتبارات مصوب با رعایت ماده‌(۱۹) قانون برنامه و بودجه کشور ـ مصوب ۱۳۵۱ ـ هزینه کنند. در ماده ۷ این تصویب‌نامه اعتلای فرهنگ قرآن و اهل بیت‌ اولویت‌ اول اجرای فعالیت‌های مندرج در این قانون است که باید از سوی دستگاه‌های اجرایی رعایت شود.

در همین خصوص علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تحقق بودجه دو درصد این مصوبه در حمایت از افزایش فعالیت‌های قرآنی گفت: مطابق بند‌(ز) تبصره ۹، دستگاه‌های اجرایی در قانون مجازند تا دو درصد‌ از بودجه هزینه‌ای خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی اختصاص دهند. اگر مصوبه هیئت دولت را ببینید، اولین، عنوان قرآن و برنامه‌های قرآنی است که با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون قرآن این وزارتخانه معین شد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رقم قابل توجهی برای این فعالیت‌ها پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: اگر این بودجه کاملاً محقق شود، گشایش خوبی را در حمایت از فعالیت‌های قرآنی شاهد خواهیم بود. بخشی از این بودجه به میراث فرهنگی و فعالیت‌های آن و نیمی دیگر به فعالیت‌های فرهنگی از جمله قرآنی اختصاص خواهد یافت؛ مبلغی که در اختیار وزارت ارشاد قرار خواهد گرفت در یک کارگروه تفکیک می‌شود و براساس قانون، فعالیت‌های قرآنی جزء اولویت‌ها خواهد شد.

معاف درباره رقم حمایتی این بودجه گفت: براساس برآورد اولیه‌ کارگروه‌ها، مبلغی که به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اختصاص می‌یابد بسیار قابل توجه و از بودجه‌ فعلی نهاد‌های فرهنگی بیشتر است، اما به دلایلی نمی‌توان مبلغ دقیقی را بیان کرد. امیدواریم که اعتبارات خوبی پرداخت شود.

انتهای پیام
captcha