بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان در محکومیت هتک حرمت مساجد
کد خبر: 4083430
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان در محکومیت هتک حرمت مساجد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت هتک حرمت مساجد و مراکز عبادی، آتش‌سوزی اخیر در مسجدی در حومه پاریس را جنایتی شنیع علیه مقدسات دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی علمای مسلمان، علی قره‌داغی، دبیرکل این اتحادیه حمله به مساجد و اماکن عبادی را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتی شنیع علیه مقدسات دانست. 

این اتحادیه در  این بیانیه حمله به مساجد و عبادتگاه‌ها را در هر نقطه‌ای به شدت محکوم و اعلام کرد: «این اتحادیه حمله به مساجد در فرانسه و سایر اماکن را به شدت محکوم می‌کند و تروریست‌های نژادپرست را مسئول آتش‌سوزی مسجدی در حومه پاریس و تجاوزات دیگر به مسلمانان می‌داند». 

در بیانیه دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان، حادثه آتش زدن مسجد «رامبویه» واقع در حومه پاریس محکوم شده و آمده است: «هدف قرار دادن خانه‌های خدا و کشتن نمازگزاران، عملی جنایت‌کارانه و خطرناک است و در شریعت، قانون و عرف آسمانی قابل توجیه نیست، مگر از سوی گروهی تندرو و  منحرف که برای تضعیف خانه‌های خدا تلاش می‌کنند».

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: «ما بر حرمت تعرض به مقدسات دینی تأکید می‌کنیم و معتقدیم این امر در همه ادیان آسمانی حرام است، زیرا چنین اقداماتی که مقدسات را هدف قرار می‌دهد، تنها در خدمت دشمنان بشریت و افراطیونی است که می‌خواهند آتش نزاع بین مردم ایجاد کنند».

علی قره‌داغی در این بیانیه از مقامات فرانسه خواست که از مساجد مسلمانان محافظت کنند و با افزایش اقدامات ضد مسلمانان در این کشور مقابله کنند و همچنین، در قبال عاملان قاطع باشند و تدابیر امنیتی برای جلوگیری از هرگونه حمله به اماکن مذهبی و عبادت‌گاه‌های اسلامی اتخاذ کنند. 

به دنبال وقوع آتش در مسجد «رامبویه» در یکی از نواحی پاریس و  اخبار حاکی از مجرمانه بودن این اقدام، سیاست‌مداران و فعالان فرانسوی این حادثه را محکوم کردند.

در شبکه‌های اجتماعی نیز بخش‌هایی از فیلم آتش‌سوزی مسجد منتشر و در آن نشان داده شده است که بخش‌های مهمی از این مسجد سوخته و خسارت های زیادی را به بار آورده است.

شاهدان عینی نیز گزارش دادند: دو فرد هنگام آتش‌سوزی بلافاصله از خیمه نماز بیرون آمدند و تولیت مسجد نیز این امر را تأیید کرده است.

جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه نیز خواستار تحقیق درباره این مسئله و روشن شدن موضوع و دستگیری عاملان این حادثه شد. وی همچنین با مسلمانان فرانسه ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام
captcha