ویژه‌برنامه آستان مقدس حسینی برای استقبال از زائران خردسال
کد خبر: 4083581
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

ویژه‌برنامه آستان مقدس حسینی برای استقبال از زائران خردسال

اداره مراقبت و پرورش کودکان حرم مطهر حسینی از اجرای برنامه ویژه‌ای برای استقبال از زائران خردسال با نام «ایستگاه زائران کوچک» در مراسم زیارت اربعین امسال خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المعراجه، منتظر عباس شریف، رئیس اداره مراقبت و پرورش کودکان در حرم مطهر حسینی در گفت‌وگویی تصریح کرد: برنامه ما برای مراسم اربعین امسال با اجرای یک برنامه چندجانبه ویژه زائران شرکت‌کننده در مراسم پیاده‌روی (مشایه) متمایز خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بخش مهمی از این طرح ویژه به برنامه‌ای اختصاص دارد که برای زائران خردسال اجرا خواهد شد. در این برنامه یک مرکز ویژه به نام «ایستگاه زائران کوچک» در شهرک امام حسین(ع) در واقع در مسیر نجف به کربلا راه‌اندازی شده است.

به گفته شریف، این مرکز شامل دو بخش دخترانه و پسرانه بوده و مجموعه‌ای از ایستگاه‌های مختلف را در بر می‌گیرد که هر کدام خدمات خاصی را به زائران خردسال و نوجوان ارائه می‌کند. این خدمات شامل پخش عبارات قرآنی، استعدادیابی، ایستگاه قصه‌گویی و ایستگاه ویژه مسابقات علمی و مذهبی ویژه کودکان است.

وی ادامه داد: این طرح شامل ایستگاه‌های ویژه‌ای از جمله خانه حضرت فاطمه(س) و خانه حضرت علی(ع) نیز می‌شود. در این مراکز که به دختران و پسران اختصاص دارد، از کودکان بدون حضور بزرگسالان پذیرایی و در این دو مرکز برنامه‌های ویژه هنری درباره زیارت اربعین، قیام امام حسین(ع) و پیام این زیارت برای کودکان اجرا می‌شود.

شایان‌ ذکر است که حرم مطهر حسینی طرح‌های بزرگی را برای مراقبت، آموزش و توان‌بخشی کودکان در دست اجرا دارد. از مهم‌ترین این مراکز می‌توان به مهد کودک‌های ویژه ایتام و مدارس ابتدایی و متوسطه اشاره کرد. از سویی اداره مراقبت و پرورش کودکان همواره در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه مناسبت‌های مذهبی برنامه‌های ویژه‌ای را برای کودکان اجرا می‌کند.

انتهای پیام
captcha