رژیم صهیونیستی تسلیم خواسته اسرای جهاد اسلامی شد
کد خبر: 4083619
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

رژیم صهیونیستی تسلیم خواسته اسرای جهاد اسلامی شد

در پی موافقت رژیم صهیونیستی با برخی خواسته‌های اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین، این اسرا به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، زندانیان جنبش جهاد اسلامی در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل پس از موافقت اداره زندان به برخی از مطالبات آنان، اقدامات اعتراضی خود را متوقف کردند.

سازمان رهبری زندانیان جهاد اسلامی در بیانیه‌ای تأیید کرد که اشغالگران با درخواست خروج زندانیان جدید این جنبش از سلول‌های انتظار به بخش‌های زندان موافقت کردند.

این نهاد همچنین تأیید کرد که تصمیم به تعلیق گام‌های اعتراضی پس از توافق با مدیریت زندان و با حمایت کمیته عالی اضطراری جنبش اسرا صورت گرفته است. این رژیم پذیرفته است به اقدامات سرکوبگرانه خود که از یک سال پیش توسط اداره زندان علیه آنها انجام می‌شد پایان دهد و این یک پیروزی بزرگ برای این اسرا به شمار می‌رود. 

باشگاه زندانیان طی بیانیه‌ای تصریح کرد: در این توافقنامه اتاق سومی برای زندانیان جهاد در تمامی زندان‌ها در نظر گرفته شده است و این امکان گردهم آمدن مجدد زندانیان جهاد را فراهم می‌کند.

همچنین با پایان دادن به زندان انفرادی دو زندانی عبدالله العارضه و عبد عبیده، دو تن از رهبران اسرا، با تهیه فهرستی از تمامی اسرا که از یک سال پیش مورد سرکوب و عملیات انتقال قرار گرفته بودند، موافقت و مقرر شد به زندان‌هایی که در آن نگهداری می‌شدند بازگردانده شوند و پس از انتقال به زندان‌ها به اتاق‌های خود منتقل شوند.

 اداره زندان‌های رژیم اشغالگر از 11 روز پیش، بیشتر 400 زندانی جهاد اسلامی را در زندان‌های مختلف به ممنوعیت هواخوری محکوم کرده بود.

شایان ذکر است که جنبش ملی اسرای فلسطین، پنجشنبه گذشته، پس از عقب‌نشینی اداره زندان‌های اسرائیل از تصمیم خود مبنی بر انتقال خودسرانه زندانیان حبس ابد، از تعلیق اعتصاب غذای آزاد خود خبر داد.

انتهای پیام
captcha