خون حسینیان زمان در 17 شهریور باعث شدت گرفتن مبارزات علیه رژیم پهلوی شد
کد خبر: 4084139
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
قاضی‌زاده هاشمی:

خون حسینیان زمان در 17 شهریور باعث شدت گرفتن مبارزات علیه رژیم پهلوی شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خون حسینیان زمان باعث شدت گرفتن مبارزات علیه رژیم پهلوی شد و همین خون‌های به ناحق ریخته منتج به فرار سران پهلوی و نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز کشتار خونین شهدای 17 شهریور پیامی صادر کردها سن که بدین شرح است:

تاریخ تشیع مشهون از تقابل حق و باطل و تجلی صحنه‌های ایثار و حماسه است که رویدادهای عظیمی را به وجود آورده و در این میان حماسه عاشورای حسینی است که تاریخ را متأثر از خویش ساخته است.

 ۱۷ شهریور که در اعتراض به ممنوعیت برگزاری راهپیمایی توسط دولت شریف امامی، اعتراض خودجوش مردم را به همراه داشت که به راهپیمایی علیه رژیم پهلوی تبدیل شد. رویارویی بین حق و باطل که دستان جنایتکار رژیم پهلوی را برای آزادی خواهان جهان افشا کرد و شعار نه شرقی نه غربی ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.

 از دیگر رویدادهای این روز حمایت رسمی ایالات متحده آمریکا از محمدرضا پهلوی بود که با شعار فضای باز سیاسی به کُل منافات داشت که این را هم باید از برکات خون شهدای حماسه ۱۷ شهریور دانست که طنین‌انداز شعار مرگ بر آمریکا در سراسر ایران عزیز شد.

 این وقایع با گلوله بستن ملت بی‌دفاع منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان گردید و خون حسینیان زمان باعث شدت گرفتن مبارزات علیه رژیم پهلوی شد و همین خون‌های به ناحق ریخته منتج به فرار سران پهلوی و نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی شد و بار دیگر در تاریخ ثابت شد که خون بر شمشیر پیروز است.

 اینجانب یاد و خاطره همه شهدای ۱۷ شهریور را که نه جمعه سیاه بلکه جمعه خونین رهایی از اسارت است را گرامی می‌دارم و به نسل جدید انقلاب اسلامی که آن روزهای حماسه و ایثار را به خاطر ندارند و این روزها شکوهمندانه در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند توصیه به تحقیق و مطالعه در این خصوص می‌کنم.

انتهای پیام
captcha