ادامه مسابقات قرآن استان تهران در بخش آقایان
کد خبر: 4084255
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

ادامه مسابقات قرآن استان تهران در بخش آقایان

مسابقات قرآن استان تهران امروز 18 شهریورماه با ضبط اجرای شرکت‌کنندگان رشته اذان و همچنین اجرای سایر شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق در دو نوبت صبح و بعدازظهر ادامه می‌یابد.

ادامه مسابقات قرآن استان تهران در بخش آقایان / شروع ضبط بخش نغماتی

به گزارش ایکنا، چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن استان تهران امروز 18 شهریورماه با برگزاری رقابت در رشته قرائت تحقیق در نوبت بعدازظهر ادامه خواهد یافت. در این نوبت 27 قاری از مجموع 54 قاری راه یافته به مرحله استانی مسابقات قرآن استان تهران رقابت خود را برگزار می‌کنند. سایر نفرات این رشته روز گذشته تلاوت خود را انجام داده‌اند.

بر اساس برنامه زمانی اعلام شده از سوی اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران رشته قرائت تحقیق (در صورت نزدیک بودن نمران شرکت کنندگان) تنها رشته دارای فینال این دوره از مسابقات خواهد بود. بر همین اساس با برگزاری رقابت رشته قرائت تحقیق تنها بخش فینال این رشته باقی خواهد ماند تا به این ترتیب بخش رقابتی رشته‌های آوایی(حفظ و قرائت) به پایان برسد.


بیشتر ببینید:

فینال رشته قرائت تحقیق بعدازظهر روز شنبه 19 شهریورماه و ساعاتی قبل از برگزاری مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

امسال برای اولین بار مسابقات سراسری قرآن در سه بخش آوایی(حفظ و قرائت)، نغماتی(اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی) و معارفی(تفسیر عمومی، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه) برگزار می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، رقابت‌های بخش نغماتی از مرحله استانی شروع می‌شود و شیوه برگزاری آن به صورت ضبط آثار شرکت کنندگان در حاشیه مرحله استانی مسابقات آوایی و داوری در مرکز امور قرآنی اوقاف، خواهد بود.

بر همین آثار نوبت ضبط اجرای شرکت کنندگان رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی در استان تهران از امروز 18 شهریور و با ضبط 57 شرکت کننده رشته اذان آغاز شده است. ضبط آثار سایر رشته‌های بخش نغماتی در هر دو بخش بانوان و آقایان نیز روز یکشنبه 20 شهریورماه در مجتمع بصیرت انجام می‌شود. داوری این آثار پس از تجمیع در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف انجام خواهد شد.

همچنین بخش معارفی که سومین بخش مسابقات سراسری قرآن است نیز در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. آزمون‌های این بخش پیش از این و در روزهای 26 و 27 مردادماه به صورت همزمان در تمامی استان‌های کشور به صورت کتبی برگزار شده بود.

برگزیدگان مسابقات قرآن تهران به مرحله کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha