درخواست‌های آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از زائران
کد خبر: 4084752
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

درخواست‌های آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از زائران

در اطلاعیه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در مورد برگزاری مراسم اربعین حسینی بر مدیریت سفر زائران به کربلای ایران تأکید شده است.

اربعین حسینیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، روابط عمومی این آستان مقدس در مورد برگزاری مراسم اربعین حسینی اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

زائران عزیز و ارجمند

با عرض سلام و خیر مقدم و آرزوی قبولی عزاداری‌ها از دلدادگان حسینی و راهپیمایان محترم اربعینی به سوی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)، درخواست می‌شود تا نکات ذیل را از قبل مد نظر قرار دهند.

1 - زائران به تأسی از مراسم اربعین در کربلای معلی پس از ورود به حریم شهرستان ری، با عرض سلام و ارادت به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) و همچنین، سالار شهیدان کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می توانند ضمن مراجعت، فضا را برای حضور سایر شیفتگان و راهپیمایان گرامی مهیا کنند.

2- زائران از به همراه آوردن ساک، کوله و هرگونه وسایل غیر ضروری دیگر، جداً خودداری کنند.

3- به منظور رعایت اصول بهداشتی، به همراه داشتن مهر نماز، چادر زیارت (برای بانوان)، ویلچر (برای بیماران و افراد کم‌توان)، کتاب دعا یا قرآن کوچک بلامانع است.

4-با عنایت به گنجایش محدود حریم بیرونی و داخلی آستان مقدس از یک سو و انبوه جمعیت راهپیمایان از سوی دیگر، این شیوه نیز قابل اقدام است که زائران سفر خود را مدیریت و یک روز قبل و یا بعد از اربعین به آستان مقدس مشرف شوند.

5- خروجی تمام زائرانی که از چهار ضلع آستان مقدس وارد می‌شوند، صرفاً از اضلاع جنوبی و غربی تعیین شده است.

6- با عنایت به تفکیک و یک طرفه بودن مسیرهای منتهی به آستان مقدس، خانواده‌ها می‌توانند از قبل در مورد تعیین نقطه قرار بازگشت تدبیر کنند.

7- با عنایت به نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای راهپیمایی، زائران گرامی ضمن دقت به این تابلوها مسیرهای ورود و خروج به آستان را قبل از رسیدن به محدوده حرم انتخاب کنند.

8- با عنایت به اقامه نماز جماعت در اضلاع جنوبی و شرقی (خارج از آستان مقدس) زائران برای اقامه نماز از این نقاط نیز می‌توانند استفاده کنند تا با مشکلات ازدحام تردد و کمبود مکان مواجه نشوند.

9- با توجه به انبوه جمعیت در محیط‌های داخلی آستان مقدس، توصیه می‌شود زائران برای تجدید وضو از سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌های خارج از آستان مقدس (سرویس‌های بهداشتی سیار مستقر در اضلاع چهارگانه آستان مقدس، سرویس‌های بهداشتی مدارس، مساجد، ادارات و ... در مسیر راهپیمایی) استفاده کنند.

10- با عنایت به نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای راهپیمایی، زائران می‌توانند جهت بازگشت، از وسایط نقلیه عمومی مهیا شده استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha