کرسی حفظ قرآن در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4084800
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

کرسی حفظ قرآن در همدان برگزار می‌شود

مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان گفت: کرسی حفظ قرآن کریم با حضور حافظان خردسال از نیشابور و همدان، امروز، 20 شهریورماه در این مرکز برگزار می‌شود.

طاهره روشنیان مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان،طاهره روشنیان، مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: کرسی حفظ قرآن کریم با حضور فرناز و علیرضا عباسی خواهر و برادر قرآنی از شهر نیشابور در مرکز جامعةالقرآن همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فرناز 10 ساله و حافظ کل قرآن است، اظهار کرد: علیرضا عباسی نیز با شش سال سن حافظ 10 جزء قرآن است. در این کرسی همچنین زهرا زمانی از حافظان خردسال همدانی اجرای برنامه حفظ دارد.

مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان با اشاره به اینکه این مراسم امروز، 20 شهریورماه طی دو جلسه برگزار می‌شود، گفت: یک کرسی در مرکز جامعةالقرآن باباطاهر ساعت 17 و کرسی دوم در مرکز جامعةالقرآن ذوالریاستین ساعت 18، برگزار می‌شود.

روشنیان با اشاره به هدف برگزاری این محفل قرآنی اظهار کرد: تشویق خردسالان به حفظ قرآن از سوی کودکانی همسن آنها که در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافته‌اند که همیشه در آن صدای تلاوت قرآن وجود داشته از اهداف برگزاری این جلسات است.

وی بیان کرد: حفظ کل قرآن در سنین خردسالی کاری سخت است که هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد، در همدان طی چند سال گذشته چهار یا پنج حافظ در این زمینه بودند که اکنون از بازه خردسالی عبور کرده و در حال حاضر تنها زهرا زمانی در بازه 10 سال حافظ کل است.

روشنیان با اشاره به اینکه روز گذشته آزمون اعطای گواهینامه حفظ 5 جزء، 10 جزء و 20 جزء برگزار شد، یادآور شد: در این آزمون محمدمتین احمدی ساکت با امتیاز بسیار بالا در حفظ 15 جزء به‌عنوان نفر برتر حائز رتبه شد.

انتهای پیام
captcha