کلاهبرداری با «نذری اینترنتی»
کد خبر: 4084969
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

کلاهبرداری با «نذری اینترنتی»

رئیس پلیس فتای البرز با اشاره به ترفندهای مختلف کلاهبرداران اینترنتی در مواقع مختلف اعلام کرد: در آستانه اربعین حسینی، کاربران مراقب ترفندهای این کلاهبرداران باشند.

کلاهبرداری «نذری اینترنتی»

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پلیس فتای البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز گفت: برخی افراد به بهانه مناسبت اربعین حسینی در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل این نوع ترفندها ضروری است.

وی افزود: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک‌های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم حساب‌های آنان را رمزگشایی می‌کنند.

جلیلیان بیان کرد: کاربران در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار کلاهبرداران سایبری نشوند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی با دریافت مبالغی به‌عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز یادآور شد: مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به‌دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند که کاربران باید با دقت در آدرس سایت اصلی دقت داشته باشند، چراکه در تمام درگاه‌های بانکی از پروتکل https استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه‌ساز سوء‌استفاده از کاربران را به‌وجود آورده که سبب سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: کاربران در صورت مشکوک شدن به اخبار جعلی، لینک جعلی و دریافت پیامک‌های مشکوک با عناوین مختلف، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

انتهای پیام
captcha