بازدید مفتی مسکو از مجمع قرآن شارجه
کد خبر: 4085738
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

بازدید مفتی مسکو از مجمع قرآن شارجه

«الدار علاءالدین اف»، مفتی شهر مسکو و امام جماعت مسجد جامع این شهر در بازدید از مجمع قرآن کریم شارجه مورد استقبال شیرزاد عبدالرحمن طاهر، دبیرکل این مجمع قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج،  بازدید مفتی مسکو از این مجموعه شامل بازدید از موزه تاریخ کتابت قرآن کریم در طول تاریخ، موزه نسخ کم نظیر قرآنی، موزه معرفی قرائات هفتگانه و دهگانه، موزه اعلام قرآن در طول تاریخ، موزه قاریان مشهور، موزه پرده کعبه و پرده‌های حجره پیامبر اعظم، موزه اعجاز علمی «کیهان و انسان در قرآن کریم» و موزه جدید نسخه‌های کهن قرآن کریم بود.

شیخ الدار علاء الدین اف همچنین از قرائت‌خانه(مرکز آموزشی) بین‌المللی قرآن، استودیوی رادیو تلویزیونی مجمع و مرکز مطالعات و تحقیقات قرآنی نیز بازدید کرد.

او پس از این بازدید در اظهاراتی گفت: بسیار خوشحال و خرسندیم که از این بنای تاریخی جهانی قرآنی و اشیاء گرانبها و آثار موجود در آن بازدید کردیم و از سلطان بن محمد القاسمی، حاکم شارجه به پاس عنایت فراوان و تلاش فراوان در خدمت به قرآن کریم قدردانی می‌کنیم.

مجمع قرآن شارجه چهارم دی ۹۹ توسط امیر و حاکم شارجه افتتاح شد. این مجموعه، بزرگترین مجمع قرآن در جهان است که هفت موزه علمی و تاریخی را در خود جای داده است و علاوه بر آن مختص فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط با قرآن کریم و گردهمایی علاقه‌مندان و فعالان در زمینه‌های مختلف قرآنی است.
مجمع قرآن کریم شارجه در  140 کشور دنیا شعبه دارد و دانشجویانی را هم از اقصی نقاط جهان پذیرش می‌کند.

مجمع قرآن کریم شارجه در حال حاضر شامل مجموعه‌ای از قرآن‌های تاریخی، قرآن‌های کتابت‌شده روی پوست و دیگر آثار قرآنی نادر است که قدمت برخی از آن‌ها ۱۳۰۰ سال بوده و دوره‌های مختلف زمانی از قرن دوم هجری تا دوران معاصر را شامل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha