تأسیس شعبه مجمع عالی حکمت اسلامی در دانشگاه ملایر
کد خبر: 4086853
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

تأسیس شعبه مجمع عالی حکمت اسلامی در دانشگاه ملایر

شعبه مجمع عالی حکمت اسلامی با هدف تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه، کرسی‌های ترویجی، نظریه‌پردازی و آزاداندیشی و ارتقای مشارکت بین‌رشته‌ای و بین‌گروهی در دانشگاه ملایر تأسیس می‌شود.

جلسه تاسیس مجمع عالی حکمت اسلامی دانشگاه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ملایر، امروز، 29 شهریورماه جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام حسن معلمی، دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی، محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حكمت اسلامی، رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه با موضوع تأسیس شعبه مجمع عالی حکمت در دانشگاه ملایر برگزار شد.

در این جلسه تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه، کرسی‌های ترویجی، نظریه‌پردازی و آزاداندیشی و ارتقای مشارکت بین‌رشته‌ای و بین‌گروهی از جمله اهداف تأسیس شعبه مجمع عالی حکمت در دانشگاه ملایر عنوان شد.

حجت‌الاسلام حسن معلمی ضمن اشاره به شروع فعالیت مجمع از سال 1382، ظرفیت این مجمع را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: این مجمع مورد تأیید مقام معظم رهبری است و از جمله مؤسسان مجمع می‌توان به آیات عظام جوادی آملی، مصباح یزدی و سبحانی اشاره کرد.

وی افزود: هم‌اکنون 12 گروه علمی در شاخه‌هایی نظیر معرفت‌شناسی، کلام، اخلاق، فلسفه هنر و زیبایی، فلسفه کودک و... در حال فعالیت هستند که به‌صورت منظم هر دو هفته یک بار جلسات مباحثه فکری و علمی تشکیل می‌شود.

منصوری به فعالیت‌های بین‌المللی مجمع از جمله کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی و انتشار مجلات گوناگون به زبان‌های فارسی و انگلیسی اشاره کرد.

وی با اشاره به تأسیس شعبه مجمع عالی حکمت در دانشگاه، اتخاذ رویکرد دانش‌بنیانی و نوآوری در حوزه علوم انسانی را سیاست راهبردی دانشگاه در این زمینه عنوان کرد و بر انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه و مجمع عالی حکمت تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha