بازداشت 100 عضو یک اتحادیه اسلامی در هند
کد خبر: 4088319
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

بازداشت 100 عضو یک اتحادیه اسلامی در هند

دولت هند در راستای سیاست‌های اسلام‌هراسی خود، نزدیک به 100 عضو گروهی اسلامی را به بهانه انجام اقدامات علیه دولت بازداشت کرد.

اعتراض مسلمانان هند به اسلام‌هراسی سازمان‌یافته

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، مقامات هندی روز سه‌شنبه، 5 مهر ده‌ها تن از اعضای یک سازمان اسلامی با نام جبهه خلق هند را به اتهام دست‌داشتن در خشونت و فعالیت‌های ضد دولتی بازداشت کردند.

این بازداشت‌ها به دنبال اقدامات سرکوبگرنه  مقامات هندی در اوایل ماه جاری علیه جبهه خلق هند ـ اتحادیه سازمان‌های اسلامی فعال در جنوب هند ـ صورت گرفته است که در آن نزدیک به 100 نفر بازداشت شدند.

این جبهه با محکوم کردن بازداشت‌ها و تعقیب اعضای آن تأکید کرد: دولت هند می‌خواهد فعالیت‌های این اتحادیه اسلامی را محدود کند و از همین رو ما به ساماندهی اعتراضات خیابانی متوسل شدیم.

جبهه خلق هند به دنبال بازداشت اعضای آن در روز سه‌شنبه در توئیتر آورده است: اینها چیزی نیست جز تلاش برای خراب کردن حق سازماندهی اعتراضات دموکراتیک علیه هجمه‌ای که دولت مرکزی بر ضد این جبهه به راه انداخته که در این رژیم استبدادی طبیعی و مورد انتظار است.

پلیس در اوتارپرادش، پرجمعیت‌ترین ایالت هند، گفته است که روز سه‌شنبه 57 نفر از افراد مرتبط با  جبهه خلق هند را به دلیل خشونت و مشارکت فزاینده آنها در فعالیت‌های ضد دولتی در سراسر کشور بازداشت کرده است.

رئیس دولت محلی در اوتارپرادش می‌گوید که تنها چند روز پس از درخواست برای ممنوعیت فعالیت جبهه خلق هند بازداشت‌های مشابهی در ایالت آسام در شمال شرق هند هم انجام شده است.
آژانس تحقیقات ملی فدرال هند اوایل ماه سپتامبر به مکان‌هایی در چندین ایالت یورش برد و برخی از اعضای  جبهه خلق هند را به اتهام آنچه ایجاد اردوگاه‌های آموزشی برای ارتکاب اقدامات تروریستی یا شرکت در فعالیت‌های ضد دولتی خواند، بازداشت کرد.

جبهه خلق هند از مواردی مانند اعتراضات خیابانی علیه قانون شهروندی 2019 حمایت کرده است که بسیاری از مسلمانان آن را تبعیض‌آمیز می‌دانند.

سازمان‌های غیردولتی حقوق بشر و دولت‌های خارجی، حزب ملی‌گرای هندو به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را به تبعیض علیه مسلمانان هند (200 میلیون نفر) از زمان به قدرت رسیدن در سال 2014 متهم می‌کنند.

هجمه‌های گروه‌های رادیکال هندو به منظور ممنوعیت فعالیت جبهه خلق هند است. بسیاری از اعضای این جبهه از زمان تأسیس آن در پانزده سال پیش به اتهام ارتکاب اقدامات خشونت‌آمیز محکوم شدند.

انتهای پیام
captcha