توییتر و ترویج اسلام‌هراسی در هند
کد خبر: 4086470
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

توییتر و ترویج اسلام‌هراسی در هند

یک تحقیق تازه نشان داد که اسلام‌ستیزان هندی از شبکه اجتماعی توییتر برای انتشار مطالب ضد اسلامی استفاده زیادی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از سیاست، توییتر به مرکز اصلی تبلیغات ضد مسلمانان در هند تبدیل شده است.

یک تحقیق جدید نشان داد که حداقل 3 میلیون و 750 هزار پست اسلام‌هراسی در طول یک دوره سه ساله در توییتر منتشر شده است.

 شرکت رادیو و تلویزیون ترکیه(TRT) که مقر آن در استانبول ترکیه است این گزارش را منتشر کرده است. TRT World به نقل از یک مطالعه انجام شده توسط شورای اسلامی ویکتوریا (ICV) در ایالت ویکتوریای استرالیا اعلام کرد که اسلام‌هراسان در ایالات متحده، بریتانیا و هند 86 درصد از محتوای ضد مسلمانان را در توییتر به اشتراک گذاشته‌اند.

تحقیقات ICV نشان داد که حداقل 3 میلیون و 760 هزار پست اسلام‌هراسی در طی یک دوره سه ساله در توییتر بین 28 اگوست 2019 تا 27 اگوست 2021 منتشر شده است.

محققان ICV چهار موضوع کلیدی را شناسایی کردند که معمولاً در توییتر با محتوای اسلام‌هراسانه پخش شده است.

اول، ارتباط اسلام و تروریسم، دوم، نشان دادن مسلمانان به عنوان متجاوز جنسی، سوم، مهاجران مسلمان عامل مهاجرت سفیدپوستان در غرب و هندوها در هند و چهارم، تبلیغ حلال به عنوان یک عمل غیرانسانی.

محققان ICV حزب حاکم هند BJP را مسئول تحریک تعصبات ضد مسلمانان در کشور دانستند. BJP به طور فعال تنفر نسبت به مسلمانان در هند را به حدی عادی کرده است که 55 درصد از توئیت‌های نفرت ضد مسلمانان در جهان از هند منشأ می‌گیرند.

ICV همچنین افزایش احساسات ضد مسلمانان در حساب‌های توییتر هند را به قوانینی نسبت داد که علیه مسلمانان تبعیض قائل شده و آنها را از شهروندی محروم می‌کند.

محققان به این نتیجه رسیدند که ارتباط مستقیمی بین نفرت آنلاین و جرایم ناشی از نفرت آفلاین در هند وجود دارد.

محقق ICV پیشنهاد کرد: شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر باید برای متوقف کردن توییت‌های نفرت‌انگیز ضد مسلمانان اقدامی مسئولانه انجام دهند.

انتهای پیام
captcha