موید از شیفتگان و مروّجان فرهنگ رضوی بود
کد خبر: 4090305
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
تسلیت اسماعیلی در درگذشت شاعر آیینی

موید از شیفتگان و مروّجان فرهنگ رضوی بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت حاج سیدرضا مویّد خراسانی، شاعر پیشکسوت آیینی را تسلیت گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت شاعر پیشکسوت آئینی را تسلیت گفت

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون

درگذشت شاعر پیشکسوت آیینی استاد حاج سیدرضا مویّد خراسانی موجب تأثر و تألم فراوان شد.

استاد مویّد از تباری ارجمند و رشد یافته  خانواده‌ای شریف بود که طبعِ شیرین او، به‌ویژه قطعات و سروده‌های پرمایه و ژرف‌اندیشانه‌اش، حلاوت را در جانِ مخاطب می‌ریخت و او را مجذوبِ خویش می‌ساخت.

او از شیفتگان و مروّجان فرهنگ رضوی بود و طبع روان را جز به راه راستی و  نیکی به کار نگرفت تا شعر فاخر آیینی بقا یابد و خدمت ادبی مؤثری هم به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارائه داد.

اینجانب این ضایعه را به خانواده آن زنده‌یاد، اهل فرهنگ و فضیلت و شیفتگان و دوست‌داران اهل‌ بیت (علیهم‌السلام) تسلیت می‌گویم. خدایش او را در جوار رحمت خویش قرینِ نعمتی ابدی سازد که شایسته چنین رفعتی است.»

سیدرضا مؤید خراسانی، شاعر پیشکسوت آئینی اهل مشهد که دیروز ۱۵ مهرماه از دنیا رفت سرودن را از ۱۲ سالگی آغاز کرد؛ علاقه‌اش به شعر پای او را به کتابخانه آستان قدس رضوی گشود و باعث شد ساعت‌ها در جوار حرم مطهر رضوی به مطالعه دیوان اشعار گذشتگان بپردازد. او طی سال‌های متمادی اشعار قابل‌ توجه آئینی سروده که همواره مورد استفاده ذاکران و مداحان اهل‌ بیت(ع) قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha