از تداوم یورش به مسجدالاقصی تا مذاکرات گروه‌های فلسطینی با الجزایر
کد خبر: 4091009
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
با تحولات فلسطین؛

از تداوم یورش به مسجدالاقصی تا مذاکرات گروه‌های فلسطینی با الجزایر

شهرک‌نشینان صهیونیست در دومین روز از «عید عرش» یهودی به طور گسترده به مسجدالاقصی هجوم برده و تحت حمایت کامل نظامیان اشغالگر به برپایی مراسم تلمودی در صحن‌های این مسجد پرداختند، از سویی هیئت‌های عالی‌رتبه حماس و جهاد اسلامی به الجزایر سفر کرده تا در مذاکراتی که با ابتکار این کشور و با هدف وحدت میان گروه‌های فلسطینی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا (خبرگزاری فلسطین)، نظامیان اشغالگر صبح امروز، 19 مهر در دومین روز از «عید عرش» یهودی به‌صورت گسترده به مسجدالاقصی یورش بردند. شماری از این نظامیان با هجوم به مصلای القبلی تعدادی از نمازگزاران را با توسل به زور از این نمازخانه خارج کردند.

پس از هجوم نظامیان اشغالگر، شهرک‌نشینان صهیونیست در قالب گروه‌های متوالی، یورش به مسجدالاقصی را از سر گرفتند. پیش‌تر فراخوان‌های متعددی از جانب گروه‌های افراطی صهیونیست برای حضور در صحن مسجدالاقصی و انجام آیین‌های تحریک‌آمیز تلمودی در این مکان مقدس صورت گرفته بود. شهرک‌نشینان با حضور در صحن‌های مسجدالاقصی به برگزاری این آیین‌ها و انجام اقدامات تحریک‌آمیز پرداختند.  

 نظامیان اشغالگر علاوه بر هجوم به مسجدالاقصی، امروز در ورودی‌ها و خیابان‌های عمده شهر قدیم قدس با ایجاد موانع نظامی و پست‌های ایست و بازرسی محدودیت‌های گسترده‌ای را برای فلسطینیان در این منطقه ایجاد کردند. رژیم صهیونیستی برای فراهم کردن مقدمات حضور شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی، در قدس اشغالی و اطراف مسجدالاقصی، وضعیت آماده‌باش اعلام کرده است.  

صدها شهرک‌نشین شب گذشته نیز به برگزاری جشن و پایکوبی در نزدیکی باب الجدید در مجاورت مسجدالاقصی اقدام کردند.  

مقامات رژیم صهیونیستی اعیاد و مناسبت‌های یهودی را بهانه‌ای برای تشدید اقدامات نظامی سرکوبگرانه برای آزار و اذیت فلسطینی‌ها به‌ویژه در قدس اشغالی، قرار داده است.  

سفر هیئت‌های عالی‌رتبه گروه‌های فلسطینی به الجزایر

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داده است: هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه به الجزایر سفر کرد.

انور ابو طه، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی اعلام کرد که این هیئت به دعوت رئیس‌جمهور الجزایر و به منظور شرکت در گفت‌وگوهای آشتی ملی به این کشور سفر کرده است.

ابو طه اظهار کرد که جنبش متبوعش همیشه از هرگونه تلاشی در راستای کنار گذاشتن اختلافات داخلی و تحقق وحدت و آشتی ملی حمایت و استقبال کرده است.

از تداوم یورش به مسجدالاقصی تا سفر هیئت‌های عالی‌رتبه گروه‌های مقاومت به الجزایر

از سویی رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در رأس هیئتی بلندپایه از این جنبش وارد الجزایر شد.

جنبش حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه و هیئت همراه وی به منظور شرکت در گفتگوهای آشتی ملی به الجزایر سفر کردند.

الجزایر میزبان گفت‌وگوهای آشتی ملی فلسطین خواهد بود. بیشتر گروه‌های فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی و فتح هیئت‌هایی را برای شرکت در این گفت‌وگوها به الجزایر فرستادند.

هیئت حماس متشکل از اسماعیل هنیه، خلیل الحیه، ماهر صلاح و حسام بدران است.

این هیئت قرار است علاوه بر گروه‌های فلسطینی، دیدارهایی نیز با مسئولان دولت الجزایر داشته باشد.

گروه‌های فلسطینی اوت گذشته به دعوت رئیس‌جمهور الجزایر به این کشور سفر کردند تا نشست‌هایی را به منظور تحقق آشتی ملی و کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات داخلی برگزار کنند.

دور جدید گفت‌وگوهای آشتی ملی بین گروه‌های فلسطینی در الجزایر قرار است به‌زودی برگزار شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha