گروه‌های فلسطینی حمله به مسجدالاقصی را محکوم کردند
کد خبر: 4092296
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

گروه‌های فلسطینی حمله به مسجدالاقصی را محکوم کردند

گروه‌های فلسطینی نسبت به تداوم یورش شهرک‌نشیان صهیونیست به مسجدالاقصی واکنش نشان داده و اقدامات صهیونیست‌ها در این زمینه را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از آناتولی، عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس، در سخنانی گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی به تجاوزات خود ادامه می‌دهد و نیروها و پلیس خود را برای هجوم به مسجدالاقصی بسیج می‌کند. به همین دلیل ما باید آماده باشیم و پیوسته در صحنه حضور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم مربوط به اعیاد یهودیان که هر ساله با هجوم به مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی، بستن آن‌ها در مقابل نمازگزاران، انجام مناسک تلمودی و سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم انجام می‌شود، نشانه یک جنگ مذهبی است که اشغالگران عواقب آن را در منطقه متحمل خواهند شد.

عبداللطیف القانوع افزود: مردم فلسطین به مقاومت خود برای حفاظت از سرزمین و اماکن مقدس تا زمان نابودی اشغالگران ادامه خواهند داد.

محمد حماده، سخنگوی حماس در قدس نیز در گفت‌وگویی مطبوعاتی، گفت: توده‌های فلسطینی در حال تجمع حول گزینه مقاومت در کرانه باختری هستند و شعله آتش مقاومت در تمامی شهرهای کرانه باختری علیه اشغالگران شعله‌ورتر می‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه در مسجدالاقصی می‌گذرد، عبور اشغالگران از خطوط قرمز است که قابل تحمل نیست.

حماده با تأکید بر اینکه صرف ورود یکی از گروه‌های شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی عبور از خطوط قرمز تلقی می‌شود، خواستار پاسخگویی اشغالگران در این زمینه شد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه در مسجدالاقصی اتفاق می‌افتد تلاشی برای تحمیل وضع موجود و نیز تحمیل تقسیم‌بندی زمانی و مکانی در مسجدالاقصی است.

این گروه از فلسطینی‌ها خواست برای مقابله با تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها علیه مردم که توسط صدها گروه شهرک‌نشین و نیروهای اشغالگر انجام می‌شود، اقدام فوری و عاجل انجام دهند.

همچنین جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خواستار تقویت وحدت جناح‌های مختلف مقاومت و آماده شدن برای مقابله با تشدید تنش صهیونیست‌ها علیه مقاومت در کرانه باختری شد.

انتهای پیام
captcha