طرح «نور چشم» در مدارس لرستان آغاز شد
کد خبر: 4091096
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

طرح «نور چشم» در مدارس لرستان آغاز شد

طرح «نور چشم» همزمان با سراسر کشور سه‎شنبه، 19 مهر با نواخته شدن زنگ نماز و برگزاری نماز جماعت در کلیه مدارس 24 منطقه و شهرستان‌های لرستان آغاز و تا پایان سال‌ تحصیلی ادامه دارد.

طرح نور چشمبه گزارش ایکنا از لرستان، طرح «نور چشم» همزمان با سراسر کشور ظهر سه‌شنبه، 19مهر با حضور دانش‌آموزان به‌صورت نمادین در مسجد امام حسن‌ عسکری(ع) منطقه گلدشت خرم‎آباد آغاز شد.

این برنامه شامل جشن تکلیف دانش‌آموزان و اقامه نماز وحدت بود که با حضور  حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان و جمعی از مدیران برگزار شد.

امین رسولی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در این مراسم که با حضور 600 دانش‎آموز پسر که به سن تکلیف رسیده‌اند، برگزار شد، گفت: نماز آرامش‌دهنده دل‌هاست و برپا داشتن این فریضه الهی آثار و برکات زیادی در زندگی شخصی و اجتماعی افراد دارد.

وی با دعوت دانش‌آموزان به حضور در نماز جماعت مدرسه، افزود: تحقیقات مختلف نشان داده افرادی که در سنین نوجوانی با نماز و انجام فرایض دینی انس گرفته‌اند در زندگی و آینده هم انسان‌های موفق‌تری بوده‌اند.

رسولی نماز را وسیله قرب الهی و تکامل انسان برشمرد و اضافه کرد: نماز به معنای ارتباط و سخن گفتن مستقیم با خداوند متعال است و این بالاترین توفیقی است که نوجوان و جوان می‌تواند داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه در رویکرد جدید آموزش و پرورش در استان برپایی نماز جماعت در مدارس از اولویت‌ها قرار گرفته است که می‌تواند در کنار ارتقای آموزش دانش‌آموزان در تربیت فرهنگی و دینی آنان مؤثر واقع شود.

وی به اهمیت و جایگاه نماز اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل مؤثر بر جذب دانش‌آموزان در نماز جماعت معلمان و مدیران هستند که با اجرای برنامه‎های متنوع و نشاط‌آفرین فرهنگی و اعتقادی، آنان را به برپایی نماز ترغیب کنند.

عیسی حیدروند، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان هم در این مراسم گفت: طرح نور چشم که به مجموعه فعالیت‌های اقامه نماز در مدارس می‌پردازد شامل چهار فعالیت اساسی نماز جماعت، جشن تکلیف دانش‌آموزان، گفتمان‌های دینی و پیوند نماز با مدرسه، مسجد و منزل است.

وی بیان کرد: این طرح با نواختن زنگ نماز و برگزاری نماز جماعت در کلیه مدارس 24 منطقه و شهرستان استان لرستان، از امروز تا پایان سال‌ تحصیلی جاری در مدارس استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha